Gå til innhold

Lydtett rom til innspilling

Anbefalte innlegg

hello, jeg er en ung rapper som rapper med egen mic på datan hjemme på rommet. men lyden blir ikke så bra. det er ikke særlig stort rom. er det noen billige løsninger som kan få rommet mer lydtett, for innspilling altså? veldig fint hvis dere sier hvor man kan kjøpe det her også :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hello, jeg er en ung rapper som rapper med egen mic på datan hjemme på rommet. men lyden blir ikke så bra. det er ikke særlig stort rom. er det noen billige løsninger som kan få rommet mer lydtett, for innspilling altså? veldig fint hvis dere sier hvor man kan kjøpe det her også :)

:hmm:

Lydtetthet har ikke så mye med god akustikk å gjøre.... eller, kansje...

Det kan være kanske omfattende å gjøre et rom lydtett. dvs isolere det mot støy utenifra og inn eller innenfra og ut.

God akustikk kan være så mye, og må tilpasses den bruken du vil ha.

Normalt ønsker man ikke å ha så mye ekko ekkkooo ekkkkkooooo;-) men det é haldigvis mye lettere å fjærne.

Har du stor vindusflate, så er det veldig effektivt å henge opp noen litt tunge kraftige gardiner. Jeg har selv doble gardiner i stuen og egge kartonger oppå kjøkkenskapene for å dempe romklang.

Siden dette er ett lite rom og hvis du ikke bryr deg så mye om utsene, så e det veldig effektivt å henge opp noen store sofaputer i hjørnene oppe i taket. Det finnes også noen lydmatter som du før kjøpt på div byggsenter. disse bør henge som en himling 20-25cm ned fra taket, og med litt god avstand imellom.

E du opptatt av å ha det fint samtidig, så hjelper det godt på med noen store planter her og der, legg duk på bordet, eller heng opp klesvasken i rommet, og RAP ivei.. ;-) hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...