Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trimming av Atv


occissor123

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vet du ikke hva som må gjøres, så har du ikke kunnskap nok til å utføre operasjonen ;) først må jeg vite om det er 2 eller 4-takts motor, er det 4-takt(noe jeg antar), så skaff grovere eksosanlegg, og ta ut forgasseren og se om du får stemplet helt opp, hvis ikke, så kan du se om det ligger noe å sperrer, da må du sikkert justere forgassernåla også.

 

men mitt tips er å la den være som den er :)

 

"if it aint broken, dont fix it!"

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

etter det jeg har lest i kjøretøyforeskriftene og flere diskusjoner rundt helt like og lignende emner på dette forumet der lover og regler er blitt nevt og lagt til grunn vil jeg si følgende:

 

på generelt grunnlag registreres firhjulinger enten som moped (når de har lav nok effekt og vekt), eller som bil da iallefall ikke jeg klarer å finne en definisjon/lov/foreskrift som gjør det mulig å registrere et kjøretøy med 4 hjul som motorsykkel.

 

en firhjuling kan registreres som traktor men det er visse krav til å få den registrert som dette også så vidt jeg husker, man skal ha hengerfeste, en viss størrelse på speil og en vis lastekapasitet (det er det jeg klarer å huske sånn umidelbart). angående hastighet på disse kjøretøyene er det vel 30KM/T vis de registreres på svarte skilt (da ikke tillatt å bruke på veg unntatt korte distanser og for å krysse veg) med hvite skilter vet jeg ikke.

 

det er slik jeg tolker og forstår dette. for referanse se kjøretøyforskriften.

 

hvis jeg tar feil bøyer jeg meg i støvet for de som kan bevise det.

Endret av stich_it
Lenke til kommentar

Fra Motorscoop.(no)

 

Her er det mange svin på skogen. Flere forhandlere kommer med direkte løgner til sine kunder kun for å selge sine produkter. Det er for eksempel løgn å si at man kan kjøre en ATV på 125 cc med 125 cc lett mc lappen. Her må det bil lapp til.

Klasse M 145 Gir ingen førerett for ATV

 

Klasse M 146 Gir førerett for ATV registrert som moped

 

Klasse M 147 Samme som M 146

 

Klasse A Samme som M 146

 

Klasse A1 Samme som M 146

 

Klasse B Alle registrerte ATV

 

Klasse T Gir førerett for ATV registrert som traktor

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...