MistaWu Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Heisann, har et litt snodig problem med noen disker i servern min. Har 4x WD 120GB m/8MB Cache på en PCI IDE kontroller, istad når jeg skulle flytte over litt filmer og stash så forsvant pluttselig diskene ifra Device manager.. :o Prøvde å søke etter ny hardware, men den fant ikke diskene da heller.. Så tok jeg en "kjapp" restart av servern og plopp da var diskene på plass igjen, så skulle jeg fortsette flyttinga av filmer, plopp så var diskene borte igjen! Noen som har ideer til hva dette kan være? Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 23. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2003 argh.. der forsvant de igjen... Lenke til kommentar
Zink Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Er det Bios på den typen IDE-kontroller ( virker som det et kontroller-problem ), så kan det ligge en fix hos produsenten ? Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 24. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2003 er ikke helt sikkert på om det er Bios på den. (er ingen mulighet for å komme inn i bios på den, men den har støtte for boot). Diskene forsvinner kun når det er mye load på diskene... Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 26. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2003 ingen som har no lurt å komme med? Lenke til kommentar
Thomas007 Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Noen ganger forsvinner de fysisk og.. Det er verre skal jeg si deg. Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 26. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2003 Dårlig kontakt på kabel? Det er ikke kabelen.. Har testa med diverse ide-kabler og det skjer akkurat det samme Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Virker som enten er noe ustabilt, altså kortet. Eller så er det ett eller annet som gjør at diskene mister kontakten med resten av systemet med enten dårlig kontakt med IDE kabel eller strømmen. Eller så kan det hende at PCI kortet ikke er skikkelig i? Lenke til kommentar
dalri Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 DEt er et fenomen som kommer rett før harddisken ryker, i mange tillfeller Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Hva kjører pci bussen på ? 33MHz? Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 26. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2003 Hva kjører pci bussen på ? 33MHz? Jepp. Mulig det kan være psu'n? (har et chieftech dragon miditower) Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 26. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2003 DEt er et fenomen som kommer rett før harddisken ryker, i mange tillfeller Har testa diskene i an annen pc der funker de som bare det :smile: Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 "]Hva kjører pci bussen på ? 33MHz? Jepp. Mulig det kan være psu'n? (har et chieftech dragon miditower) Mange disker og IDE enheter har du da? Og hvor stor strømforsyning har du? Lenke til kommentar
sjantiok Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 har du mange vifter koblet til hk? flytt disse isåfall til drev kablene hvis du har overganger. ikke alltid hk klarer og dra så mye. jeg hadde et liknende problem til jeg flyttet samtlige vifter til molex koblingene til hdd'ene. Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 26. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2003 har 5x WD120GB JB og en WD80GB + CD-Brenner (er ikke helt sikker på hvor stor psu det er, men det er den som fulgte med chieftech kabinettet). Jeg har 3 vifter som er koblet til hk'et (skal prøve å uten disse). Lenke til kommentar
BioAcid Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Sist jeg hadde problemet forsvannt min HD for godt, men heldigvis fekk jeg ny fra komplett!!! Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 "]har 5x WD120GB JB og en WD80GB + CD-Brenner (er ikke helt sikker på hvor stor psu det er, men det er den som fulgte med chieftech kabinettet). Jeg har 3 vifter som er koblet til hk'et (skal prøve å uten disse). 340W eller 360W da tenker jeg. Burde holde greit det. Kjører selv 4x disker, DVD-Rom og CD-Brenner. Pluss en 80mm og en 120mm vifte, 3 kald katoder og en LED til vanntanken. Går helt greit det hos meg på min Chieftec 340W. Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Virker som det kan være noe galt med PCI kontroller kortet ditt. Hva med å prøve noen andre disker på kortet og prøve kopieringa da? Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 26. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2003 hmm.. nå finner ikke kontrolleren noen disker nå.. tror nok jeg må kjøpe en ny ide kontroller jeg... Noen forslag til ny IDE-Kontroller? (uten raid) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå