Lindsay Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 (endret) Denne funket greit på en AMD Opteron da jeg valgte 64-bit, og denne skal funke også til Intel sin Xeon men jeg får ikke startet skikkelig det kommer bare frem ISOLINUX og så blir skjermen svart. Hva kan dette skyldes? Endret 5. september 2008 av Lindsay Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Hvor langt ut i boot-prosessen er dette? Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 5. september 2008 Forfatter Del Skrevet 5. september 2008 Jeg får opp ISOLINUX en liten stund før den kommer til install men der blir den blank og skulle tro att en server kjøpt i 2008 skulle funke med boot på CD For å si det sånn så er jeg fed up på xeon og IBM og trolig det siste da som har feilen. 32-bit innstaleres fint men jeg har 5 GB med ram som jeg hadde tenkt å bruke da Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Og dette er rett etter Grub? Kan ikke huske at det står noe ISOLINUX noe sted i min boot i hvertfall. Funker det med 64-bits Live-CD? Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 5. september 2008 Forfatter Del Skrevet 5. september 2008 (endret) For å forklare så har du bootprosedyrer som CD/DVD rom,HDD og lignennde PASS Så kommer vi til det som er problemet jeg får ikke noe GRUB bare ISOLINUX i 2 sekunder og så blir skjermen sort. Jeg har prøvd med debain og debian netinstall også da den er på 55MB den CD Laster ned liv 64-bit nå Endret 5. september 2008 av Lindsay Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Men du har Grub inne? Virker som Grub er problemet. Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 5. september 2008 Forfatter Del Skrevet 5. september 2008 Nei for jeg har ikke innstalert noe ennå,jeg kommer ikke så langt som å begynne Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Aaaah! Det forklarer en del. Vet dessverre ikke noen løsning. Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 (endret) isolinux er bootloaderen som drar opp installeren. Jeg tipper det er en eller annen festlig bios innstilling som får greia til å knele. Klarer ikke heeeelt å se hva det skulle være, men det går jo an å prøve seg litt frem http://syslinux.zytor.com/wiki/index.php/T...YSLINUX_Project Endret 5. september 2008 av kpolberg Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 5. september 2008 Forfatter Del Skrevet 5. september 2008 Har endelig fått innstalert etter noen timer og uendelige nedlastinger av diverse distroer.Jeg endret i BIOS og valgte deafulte verdier og da fikk jeg innstalert.Det eneste jeg har endret på var att tastatur ikke trengtes på server Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Husk å lever en bug melding slik at enten syslinux eller ubuntu folka får fiksa det Tipper vel egentlig at syslinux har fikset denne bugen, men at ubuntu er trege med å oppgradere. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå