Rognalf Skrevet 10. september 2008 Forfatter Del Skrevet 10. september 2008 (endret) Både media/disk1 og den der PQSERVICE greia jeg får opp etter mounting ser bare ut til å inneholde noen Acer-filer (laptopen min er Acer). Jeg skal se om montering med ntfs-3g funker. Edit: finner ikke ntfs-3g i gParteds "Format to" liste Endret 10. september 2008 av Rognalf Lenke til kommentar
indietrash Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 de mente ikke at du skulle velge ntfs i Gparted for å formatere til det. dette vil føre til sletting av all data. de mente du skulle mounte med ntfs. d.v.s. mount -t ntfs /dev/sda1. men dette vil ikke gå, for disken ér fat. du skal, $ mkdir ~/tst (eller hvor enn du foretrekker å mounte det) $ mount -t vfat /dev/sda1 ~/tst så navigere deg dit (home/tst - eller en annen mappe som du har valgt å mounte til) med filutforskeren. dersom filene ikke er der, så er det noe mektig galt med din Windows partisjon. tipper jeg. men skaff deg heller Damn Small Linux for å kopiere filer. den kan kjøres fra USB eller CD eller lignende. og den mounter automatisk dersom partisjonene er ok. gjør iallfall det før du gir _helt_ opp, dersom du ikke får til med Ubuntu. Lenke til kommentar
Rognalf Skrevet 11. september 2008 Forfatter Del Skrevet 11. september 2008 (endret) ^ Den kommandoen også får bare frem noe som ser ut til å være Acer Recovery. Jeg prøver senere med en annen Linux distro, som andre her har anbefalt. Endret 11. september 2008 av Rognalf Lenke til kommentar
Rognalf Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2008 Dataene var visstnok fucka beyond repair, så nå har jeg formatert laptopharddisken. Jeg mista mange nye og gamle musikkprosjekter, men de beste hadde jeg som mp3 på en annen PC hjemme, så det er ikke total krise Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå