PMnormal Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Jeg trenger bare en EF 50/1,4 så har jeg alt jeg trenger til en 5D, så jeg føler meg bra i rute optisk. Og i mellomtiden har jeg jo Nikkor 50/2, så de som er lei av sin 5D kan sende den til meg. Jeg er klar som et egg, som min gamle svoger skrev da han søkte jobb som klokker for mange år siden. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Jeg mener at D200 har så lite AF-punkter at når jeg er vandt til D300, blir D200 betraktelig dårlig... Skjønner,D300 har jeg såvidt prøvd så det blir ikke nok til å uttale seg for min del . Må vel nesten ha brukt det mere enn å ta noen få bilder med . Lenke til kommentar
nowind Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Vet noen hvordan lysømfintligheten blir? Jeg har hørt at oppfølgeren til 5D skal bli bedre til å ta bilder i dårligere belysning. For meg er det vesentlig mer viktig enn om det er over 20 mp i oppløsning. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Vet noen hvordan lysømfintligheten blir? Jeg har hørt at oppfølgeren til 5D skal bli bedre til å ta bilder i dårligere belysning. For meg er det vesentlig mer viktig enn om det er over 20 mp i oppløsning.Ingen andre enn Canon vet noe som helst. Og Canon vil ikke si noe riktig ennå... Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Vet noen hvordan lysømfintligheten blir? Jeg har hørt at oppfølgeren til 5D skal bli bedre til å ta bilder i dårligere belysning. For meg er det vesentlig mer viktig enn om det er over 20 mp i oppløsning. Det blir nok en særdeles liten bombe når det viser seg at nye 5D har bedre styøegenskaper enn 5D. Hva lysfølsomheten blir er ikke godt å si med sikkerhet, men jeg tviler veldig på den blir over 12800. I midlertid blir det veldig speennende å se hvor bra den blir - av to grunner; nye 50D nå har vist seg å ha meget gode ISO egenskaper selv med sine 15 MP og betydelig mindre brikke, samt at 5D i seg selv har/hadde legendariske støyegenskaper. Selv i dag, 3 år etter lansering, hevder 5D seg bra i så måte (selvsagt har den blitt fraløpt på områder som ikke gjelder bildekvalitet). At det blir 'mer enn nok' pixler er også temmelig opplagt. Vet noen hvordan lysømfintligheten blir? Jeg har hørt at oppfølgeren til 5D skal bli bedre til å ta bilder i dårligere belysning. For meg er det vesentlig mer viktig enn om det er over 20 mp i oppløsning.Ingen andre enn Canon vet noe som helst. Og Canon vil ikke si noe riktig ennå... De som snakker, vet ikke og de som vet snakker ikke Lenke til kommentar
johome Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 De som snakker, vet ikke og de som vet snakker ikke Hvor mye vet du da , siden du nekter å snakke om hvor bra den blir ? Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 De som snakker, vet ikke og de som vet snakker ikke Hvor mye vet du da , siden du nekter å snakke om hvor bra den blir ? Jeg vet ingenting (annet enn at nytt kamera kommer innen 1-2 uker) Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 12. september 2008 Forfatter Del Skrevet 12. september 2008 Det er snakk på nettet om en pressekonferanse 16 eller 17 september, så det er en mulighet for lansering av 5Ds etterfølger. En annen er på pressedagen på Photokina, dvs mandag 22/9. Uansett ser det ikke ut til at vi trenger å vente så veldig mye lenger nå. Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 I morgen er dagen, bare å glede seg Lenke til kommentar
Cardi Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Gleder meg som en liten unge! Blir meget spennende mener nå jeg! Lenke til kommentar
Sideburn Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 (endret) Da er det offisielt http://www.canon.com/moon/en/index.html Canon 5D mark II 21,1mp FF ISO 50-25600 Mer info her Canon 5D Mark II Edit: fyllt inn detaljer etterhvert som jeg leste. Endret nedre ISO til 50 fra 100. Endret 17. september 2008 av Sideburn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg