-Teddy- Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Jeg kjøpte en MB190 til 30k i fjor høst. Rustfrie hjulbuer, dørkarmer etc.. Fornøyd med bilen, den har gått 150 000km. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...&p=11885532 Kan absolutt anbefale en 190E bare du unngår de helt håpløse tilfellene. Lenke til kommentar
trollhatt Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Man skriver vel en litt mer avansert kontrakt? Skulle ihvertfall tro at forhandlere var mer seriøse enn private selgere. Koker vel egentlig ned til om de selger bil for kunde eller ikke, men jo forhandlere er noe lettere å forholde seg til. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Nåja, så himla vanskelig å kjøpe bruktbil av privatperson er det ikke. I hvert fall ikke så mye vanskeligere at det rettferdiggjør den høyere prisen forhandlere som regel setter. Bilen i denne prisklassen blir sjeldent levert med garanti fra forhandler, så det er jo ikke noe pluss det heller. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 8. september 2008 Forfatter Del Skrevet 8. september 2008 Jeg kjøpte en MB190 til 30k i fjor høst. Rustfrie hjulbuer, dørkarmer etc.. Fornøyd med bilen, den har gått 150 000km. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...&p=11885532 Kan absolutt anbefale en 190E bare du unngår de helt håpløse tilfellene. Bensinsluk? Lenke til kommentar
datafreak15 Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 hva med denne primeraen?: Nissan Primera LX 16 V Personbil 1995, 185000 km., kr. 25.000,- hva synes du om primeraen da? du står sikrere vist du kjøper den av en forhandler, dær har du jo garanti på 3mnd. men det er fremdeles lurt og ta den på naf-test Står ikke noe om noen garanti i den annonsen. jauda men alle bilforhandlere har garanti for bilene sine. kan ikke selger garantere for bilen burde du heller ikke kjøpe den. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Jeg kjøpte en MB190 til 30k i fjor høst. (...) Bensinsluk? Ja, jo, forsåvidt. Liter'n på mila i snitt for en 1.8l 109hk er ikke noe å hoppe i taket over. Men alt mindre enn liter'n på mila er femi uansett. Lenke til kommentar
datafreak15 Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Jeg kjøpte en MB190 til 30k i fjor høst. (...) Bensinsluk? Ja, jo, forsåvidt. Liter'n på mila i snitt for en 1.8l 109hk er ikke noe å hoppe i taket over. Men alt mindre enn liter'n på mila er femi uansett. la oss sei tanken e 60 litter. då kain du kjøre 60mil me dein tanken me bænsin. 14,50*60= 870kr.. altså 870kr førr en heil tanke me bænsin når prisn e 14,50. det blir fort pænga.. beklager dialekten. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Det er revnende likegyldig hvorvidt tanken er femti eller hundre liter. Bensinprisen er like jævlig høy (kjørte forbi en Esso med 15.05 for bensin i stad), og bilen bruker like jævlig mye ... Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 9. september 2008 Forfatter Del Skrevet 9. september 2008 Vil liksom ikke kjøpe et nytt bensinsluk. Har jo et fra før. Lenke til kommentar
datafreak15 Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 (endret) Det er revnende likegyldig hvorvidt tanken er femti eller hundre liter. Bensinprisen er like jævlig høy (kjørte forbi en Esso med 15.05 for bensin i stad), og bilen bruker like jævlig mye ... nei det er det ikke, om bilen er billigere enn 1liter på mila kan du kjøre åver 60mil på 60liter men ja bensinprisene er like jævli, men det er jo derfor folk flest velger økonomiske biler. som f.eks en primera 0,6-0,7l mil Endret 9. september 2008 av datafreak15 Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 9. september 2008 Forfatter Del Skrevet 9. september 2008 Hva med Civic? Er det noe å satse på? Lenke til kommentar
datafreak15 Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Hva med Civic? Er det noe å satse på? ja, det er japse det også.. japsebiler er pålitelige biler som også er gniersaktig på forbruket. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 9. september 2008 Forfatter Del Skrevet 9. september 2008 Har sett litt på det skjønner du. Fra -95 og oppover. Den beste hittil var vel en -98. Lenke til kommentar
datafreak15 Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Har sett litt på det skjønner du. Fra -95 og oppover. Den beste hittil var vel en -98. ja, det er gode biler.. sleng ut en link Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Vil liksom ikke kjøpe et nytt bensinsluk. Har jo et fra før. Tenkte bare at det var mye bil for pengene jeg (slik du indikerer i topic), kvalitetsfølelse osv. Selv om japser nok kan være (og sikkert også er) like driftssikre, så syns jeg ofte at det mangler litt på kvalitetsfølelsen i denne budsjettklassen. Husk; bare mine meninger og oppfatninger. Jeg gleder meg fremdeles til hver gang jeg skal ut i mærsja. Lenke til kommentar
datafreak15 Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 her har du jo en pen civic http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...amp;WT.svl=Link Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 9. september 2008 Forfatter Del Skrevet 9. september 2008 Her er den jeg har titta litt på. Det med effektanlegget skremmer meg nok litt. Det står jo også at det følger med et vanlig anlegg, men den vil vel være litt hardkjørt? Man har jo ikke effektanlegg til pynt. Huska forresten litt feil. Var jo en 95-mod. Lenke til kommentar
datafreak15 Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 (endret) Her er den jeg har titta litt på. Det med effektanlegget skremmer meg nok litt. Det står jo også at det følger med et vanlig anlegg, men den vil vel være litt hardkjørt? Man har jo ikke effektanlegg til pynt. Huska forresten litt feil. Var jo en 95-mod. joda, ville også styrt unna den bilen pga effektpotte. men hva med den bilen jeg liket til? http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...amp;WT.svl=Link Endret 9. september 2008 av datafreak15 Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 9. september 2008 Forfatter Del Skrevet 9. september 2008 På plussiden har vi V-TEC, bensinforbruk og årsmodell. På minussiden har vi utseende og kilometerstand. Det er jo ikke ille, men jeg skal jo tross alt bruke alle pengene mine på det her. Lenke til kommentar
datafreak15 Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 (endret) På plussiden har vi V-TEC, bensinforbruk og årsmodell. På minussiden har vi utseende og kilometerstand. Det er jo ikke ille, men jeg skal jo tross alt bruke alle pengene mine på det her. joda kilometerstanden var litt høy, men japse bilene er snille på forbruket og pålitelige om de får sitt stell. slik som service. Endret 9. september 2008 av datafreak15 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå