HaterDiskus Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Emnetittelen sier alt. Den gamle skranglekassa skal skiftes ut i løpet av året, og jeg har tenkt meg noe i prisklassen 25-30k. Jeg kan gå litt opp hvis det blir nødvendig. Hvilken bil bør jeg satse på? Det er viktig å få mye for pengene. Alt spiller inn, men driftsikkerhet kommer før kraft. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Kjøp japansk, enkelt og greit. Til 25-30.000 får du egentlig ikke noe mer enn en skranglekasse uansett, men kjøper du japansk får du i hvert fall en skranglekasse du kan stole på. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 5. september 2008 Forfatter Del Skrevet 5. september 2008 (endret) Min nåværende skranglekasse ga jeg 15k for, så det blir uansett et steg opp. EDIT: Har sett litt på Mazda 323F. Endret 5. september 2008 av Mimir Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 (endret) Som sagt, kjøp japansk. Vær obs på at Toyota gjerne kan være litt kunstig høye i pris pga. godt rykte rundt driftssikkerheten. Mazda 323 er sikkert et trygt valg, men ikke kjøp bil i blinde. Undersøk bilen nøye, som regel på biler i denne prisklassen er det rusten som er et problem. Endret 5. september 2008 av Sluquet Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 5. september 2008 Forfatter Del Skrevet 5. september 2008 Rust. Skal huske på det. Hva er grensen når vi kommer til kilometerstand? Hva bør jeg styre unna? Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Rust. Skal huske på det. Hva er grensen når vi kommer til kilometerstand? Hva bør jeg styre unna? At bilen ikke skal på EU-kontroll med det første er jo alltid et pluss. Grense ang. km.stand setter du egentlig selv, i dette prisnivået kan du komme over mye rart. Ikke se deg blind på km.stand, det kan godt hende at en bil som har gått 50.000 mer enn en annen i denne prisen er minst like god. Ellers så ser du som sagt nøye etter rust og at det tekniske er på stell. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Jeg har en 92 Colt som jeg forsåvidt er veldig fornøyd med! Helt greit liten bil til prisen liksom. Betalte vel nærmere 40 for den for 3 år siden. Da hadde den bare gått 65.000. Så min anbefaling, som de andre sine her, er å kjøpe en japse. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 5. september 2008 Forfatter Del Skrevet 5. september 2008 Har fått dette tipset fra mange venner også, så det er kanksje noe å satse på. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Jeg har en 96-modell 323, gått som en klokke de månedene jeg har hatt den. Den har forøvrig kjørt ca 210.000. Min har ingen rust, men det er fordi forrige eier var veldig flink til tectylere relativt ofte. Lenke til kommentar
marlboro! Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Kan man spørre hvordan det står til med volvoene i denne prisklassen? Lenke til kommentar
datafreak15 Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 hva med denne primeraen?: Nissan Primera LX 16 V Personbil 1995, 185000 km., kr. 25.000,- Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 6. september 2008 Forfatter Del Skrevet 6. september 2008 Var jo ikke dårlig det her, men pleier ikke bruktbilforretninger å ta overpris? Lenke til kommentar
Fin fyr Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Kan en måte å få et bra kjøp være å få fatt i en bil med div kosmetiske bulker, som egentlig ikke betyr noe rent teknisk? Når du bytter inn bil hos forhandler, er de iallefall flinke til å saumfare bilen, og trekker godt i pris på slike bulker. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 6. september 2008 Forfatter Del Skrevet 6. september 2008 Bulker kan trekke prisen et par hakk ned, ja. Så hvis man ikke bryr seg om sånt kan man gjøre et røverkjøp. Når man skal bruke masse penger på en bil så vil man jo at den skal se fin ut utenpå ikke sant. Derfor må man nesten sette ned prisen på slike biler, da de er vanskeligere å selge. Lenke til kommentar
datafreak15 Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 hva med denne primeraen?: Nissan Primera LX 16 V Personbil 1995, 185000 km., kr. 25.000,- hva synes du om primeraen da? du står sikrere vist du kjøper den av en forhandler, dær har du jo garanti på 3mnd. men det er fremdeles lurt og ta den på naf-test Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 8. september 2008 Forfatter Del Skrevet 8. september 2008 Jeg likte den den. Men som jeg sa over, pleier ikke bilforhandlere å ta litt overpris? Lenke til kommentar
datafreak15 Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Jeg likte den den. Men som jeg sa over, pleier ikke bilforhandlere å ta litt overpris? nja, enkelte tar kainsje åverpris. men det ligger jo biler i samme årsklasse som er dyrere enn lx'en. du får en bil med knallbra veigrep og en sprek motor. men du står sterkere hos en forhandler enn oss en privat selger med tanke på feil etc. Men det er utrolig lite feil på primera Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 8. september 2008 Forfatter Del Skrevet 8. september 2008 Helt klart fristende. Den er jo ikke stygg heller. Lenke til kommentar
Barely dead Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 hva med denne primeraen?: Nissan Primera LX 16 V Personbil 1995, 185000 km., kr. 25.000,- hva synes du om primeraen da? du står sikrere vist du kjøper den av en forhandler, dær har du jo garanti på 3mnd. men det er fremdeles lurt og ta den på naf-test Står ikke noe om noen garanti i den annonsen. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 8. september 2008 Forfatter Del Skrevet 8. september 2008 Man skriver vel en litt mer avansert kontrakt? Skulle ihvertfall tro at forhandlere var mer seriøse enn private selgere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå