Gå til innhold

Betale direkte til artisten istede for bedriften?

Gjest Slettet-wtZtqAvs

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-wtZtqAvs

Satt og funderte over dette mens jeg ser på et live opptak av Avril Lavigne.

Jeg liker musikk og jeg liker film som veldig mange andre.

Tanken er:

Hva om det hadde vært mulig og betalt rett til artisten for musikken dems istede for et plate selskap.

Noen artister har selvsagt masse penger men det er ikke alle og det hadde vært hyggeligere og betale rett til artisten hva jeg følte musikken dems var verdt.

Sånn som et lite band som heter "Red panda" skulle jeg med glede sent en liten sjekk for gleden dems musikken har gitt meg, men jeg har enda ikke funnet noe som dette.

Ja jeg vet at noen artister la ut albumet sitt for at folk kunne betale det de ønsket, men jeg tenkte på at "alle" artister skulle hatt en egen bank konto som de personlig styrte som folk som likte musikken dems kunne sende pengene direkte til.

Som en ekstra måte og si at de liker arbeidet dems, ja jeg vet at penger ikke er det viktigste i verden men det er ofte en fin motivasjon når du ser at folk faktik er villig til og betale for det du har.

Et system som Itunes for eksempel men istede for at artisten hadde sanger der, så hadde de bank kontoen sin så folk kunne betale til dem og sende med en personlig hilsen.

Kanskje dette kunne fått flere til ivertfall gi litt tilbake for det er jo artisten de liker ikke firmaet.

Jeg har ivertfall aldri kjøpt en cd eller dvd siden det kom fra et spessielt musikk firma eller dvd selskap.

En liten tanke bare.

Til moderator:

Vis den er feilpostet vennligst flytt den til riktig sted men jeg var usikker hvor jeg skulle legge den

mvh donnieakalefty

Endret av Slettet-wtZtqAvs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Plateselskapene vil jo tjene penger for det er jo fortsatt mange som kjøper cd-er, jeg tenkte egentlig mest på små artister som kanskje ikke får så mye av inntektene fra sine cd-er.

At kanskje det kunne vært en mulighet at disse kunne hatt en "offentlig" konto som de som likte den artisten/gruppen kunne gi penger vis de følte for dette.

At plateselskapene vil tape store summer tviler jeg på for det er de som kjøper cd-en fordi den er fin og ha ikke bare på grunn av lyden.

Vis plateselskapene går under er det dems egen skyld, da har de blitt dinosaurer og dødd ut, ingen kan leve på samme tankegang hele sitt liv og forvente at folk vil godta det vis de finner noe bedre.

Er sånn med alt i verden at klarer du ikke forandre tankegang og samle nok går du under.

Men å kanskje hjelpe artister eller vise at du faktisk liker det dem gjør var det jeg tenkte på med og betale artisten.

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar

Ja, det hadde vært fint å kunne handle mer direkte med artister, og slik det ser ut i dag blir det nok flere muligheter for det etter hvert. Husk uansett at mellommenn ofte er mer nødvendige enn mange liker å tro. Hvis et band har lyst til å drive på helt alene må det bekoste alt selv, innspilling, miksing, distribusjon, turne, etc. etc. Det er dyrt. Jeg sier ikke at plateselskaper ikke er en gjeng nisser som ønsker å forholde seg til verden slik den var på slutten av 70-tallet, for det er de. Poenget er at de har noe for seg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

De har masse fint og gi for de hjelper jo artister som kanskje ikke ellers ville blitt oppdaget.

Men ville vært en fin ekstra tjeneste og kunne gitt en artist litt ekstra i lomma vis man føler at den har muligheten.

Plate selskapene var mye viktigere før enn de mest sannsynlig er nå.

Nå kan faktisk artister nå hele verden om de ønsker, om de klarer er noe helt annet.

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...