Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Zone-alarm. Et lite problem..

Anbefalte innlegg

Forleden innstallerte jeg siste versjon av Zone-alarm 3.7(gratis-versjonen)

Zone-alarm har alltid tiden fungert knirkefritt hos meg, men en liten ting har dukket opp på den siste.

Hver gang jeg starter outlook express etter oppstart, så spør zone-alarm på nytt om jeg godtar programmet, selv om jeg huker av at det skal huske dette.

Det samme skjer med "window utforsker", og der svarer jeg nei, for det er jo ikke noe å ha.

Men altså disse to spør Z.A. på nytt hver eneste gang. De andre programmene skjer ikke dette med.

Noen som har vært borti det samme..?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisan!

Har du gått inn på "Program Control => Programs" og sett der? Der kan du huke av for hvilke progs som du tillater på nett ;o)

Finns dette på gratis vers. ? kjører selv pro og har ingen problemer ;i)

Jo, som jeg skrev gjør jeg det, men det nytter ikke.

Jeg kan også klikke spørsmålstegnene og velge "allow".

Men neste gang jeg starter Pcen og skal skjekke mail i O.E., er det likevel tilbakestilt av seg selv.

Zonealarm har jo lenge hatt gratisversjon, og det den jeg alltid har brukt.

Tenkte bare jeg skulle høre om noen andre har opplevd noe slikt symptom på siste versjonen.

Men jeg skal selvsagt skjekke videre hos dem også da, og vurdere et annet program hvis det ikke får til fungere ordntlig. Jeg har sygate også liggende feks.

Lenke til kommentar

Jeg har fått et enda større problem etter at jeg oppgraderte til siste versjon av ZoneAlarm: Jeg har mistet nettverkforbindelsen.

Årsaken til at jeg kobler disse tingene er at jeg har vært borti et tilsvarende problem tidligere. Den gangen måtte jeg avinstallere brannmuren og deretter reinstallere. Etter det har alt fungert, helt til nå.

Jeg har nå avinstallert, og prøvd å fjerne alle spor unntatt i registeret. Kanskje jeg skal ta sjensen på å prøve det også.

Jeg kjører XP på den aktuelle maskinen og har totalt 3 maskiner i nettverket. Fra maskinen får jeg ikke kontakt med andre maskiner overhodet.

Dette er kanskje litt på siden av temaet, men det bekrefter at ZoneAlarm ikke er helt problemløs.

Lenke til kommentar

Har hatt problemer selv å å finne nettverket...men det er hvis UPC har hatt problemer! Har også provd å forny IP adressene etc. Hvis alt har skjært seg er jo "restore" funskjonen ganske hendig :)

MEN.... til førstemann. Det jeg tenkte på var å stille inn i selve ZA progset og ikke de boblene som spretter opp hver gang ved menylinja når ett progs spør om tillatelse til å entre nettet (!)

Hvis jeg misforsto beklager jeg!

Lenke til kommentar
!

MEN.... til førstemann. Det jeg tenkte på var å stille inn i selve ZA progset og ikke de boblene som spretter opp hver gang ved menylinja når ett progs spør om tillatelse til å entre nettet (!)

Hvis jeg misforsto beklager jeg!

Ikke så rart det, for jeg kikket litt på sidene til Z.A. i går, og så at pro-versjonen har en annerledes meny der.( ruter å huke av inne i selve programmet) På gratisversjonen er det markert med enten en grønn hake( taillater), et spørsmålstegn (spør) eller et rødt kryss(blokkert)

men jeg har altså prøvd begge deler, men det blir tilbakestilt ved neste oppstart uansett. Det var forresten ikke support for gratisversjonen (greit nok).

Men nå har jeg pakket ned Z.A. , og tatt fram sygate i steden. Og den fungerer bra. Liker programmet bedre enn jeg trodde også, så jeg tror jeg bare kjører det en stund nå. :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...