becker2k Skrevet 6. september 2008 Forfatter Del Skrevet 6. september 2008 Ingen som vet? Lenke til kommentar
j0achim Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 (endret) Er det bare meg eller viser maskinen at du kjører på en 2000 mhz FSB? Er redd for at maskinen din ikke takler det. EDIT: Har veldig liten tro på at de brikkene du kjører med klarer å kjøre så høy FSB. Endret 6. september 2008 av Xcer Lenke til kommentar
creaT Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 (endret) tar jeg ikke helt feil så står det vilken bios versjon du har inne i biosen. Endret 6. september 2008 av creaT Lenke til kommentar
becker2k Skrevet 6. september 2008 Forfatter Del Skrevet 6. september 2008 Trodde ikke at det sto så høyt på standard? Men ikke vet jeg, kan gått hende den står på 2000 mhz FSB. Jeg prøvde jo også en kammerat sine RAM-brikker. De funket heller ikke, så trur ikke det er RAM'n. Får jeg satt den ned uten å komme meg inn i bios da? Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Det er ikke 2000mhz fsb. Det står 333x6, som betyr at cpu går på 2000mhz med fsb på 4x333=1333mhz. Jeg heller også mot det som flere har nevnt i tråden at det er hovedkort/gammel bios som er feilen. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Jeg lurer på om du har en slik overclock FSB Jumbers ,JB1-JB2, og i hvilken stilling er den satt på? Har du montert noen bracketer (USB)? demontere dem. Ellers du har bios vers. 1.8. Om du må ha 1.9 er avhenging av CPU. Lenke til kommentar
xcd Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Du kan se det på det første bildet ditt oppi der ja. Ser ut som du har biosversjon 1.8 og da støtter den iallefall prosessoren din. Så jeg aner ikke hva som er feilen. Jeg vil ha meg et nytt hovedkort asap iaff. Lenke til kommentar
becker2k Skrevet 7. september 2008 Forfatter Del Skrevet 7. september 2008 Etter mye fram og tilbake, vil jeg si at denne topicen er "løst" og jeg tror hovedkortet var problemet. Skal sende det tilbake til komplett nå, og satser på å få ett nytt som virker tilbake Takk for all hjelpen og alle svar. Lenke til kommentar
xcd Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Hei igjen, lagde en tråd på MSI sitt forum og fikk svar ganske kjapt. HER er linken. For min del viste det seg at bios v1.8 ikke støttet den typen prosessor jeg hadde, så imorgen drar jeg på mamoz og kjøper meg et nytt hovedkort med P45 chipset på over disk, så får vi se hvordan det går Lenke til kommentar
becker2k Skrevet 7. september 2008 Forfatter Del Skrevet 7. september 2008 For min del viste det seg at bios v1.8 ikke støttet den typen prosessor jeg hadde, så imorgen drar jeg på mamoz og kjøper meg et nytt hovedkort med P45 chipset på over disk, så får vi se hvordan det går Hvis det var det at din prosessor ikke støttet v1.8, gjør vel ikke min det heller. For vi hadde vel samme prosessor? Lenke til kommentar
xcd Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Ja, men det var 2 versjoner av prosessoren, den ene var støttet av bios v1.6 og den andre av 1.9, du finner ut hvilken du har ved å lese tråden jeg linka til på MSI forumene Du må finne ut hvilken S-Spec du har. Enden av visen min er slik, kjøpte hovedkort over disk på mamoz idag med p45 chipset, brukte en halvtime på å montere og den starta på første forsøk, hatt null problem Så jeg er rimelig fornøyd. Nå gjenstår det bare å se om jeg får tilbake pengene mine fra komplett, håper det Hovedkortet jeg kjøpte var et Gigabyte GA-EP45C-DS3R (https://www.mamoz.no/produkt/GA-EP45C-DS3R/...ocket-775,.html) Har ikke hatt noe problemer med det så langt iallefall! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå