Nostalgisk Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 kjøpte to stykk gtx280 fra gainward,begge korta funker og kjører i et asus p5n-d hk, som kjent har den liten plass mellom gpu'ene. det øverste kortet sliter mest. ligger på 55-57c idle og bryter 90c ved tung last. det nederste kortet ligger på 50c idle og 77-81c ved tung last. da med gpu viftene manuelt stilt til 100%. korta er plassert i et aplus kabinett med 1 250mm vifte på 100% til å blåse inn og en 120mm på auto til å blåse ut. korta er ikke overklokka og kjører på standardverdier, noen ideer på hvordan få tempen ned?, det er da det øverste kortet jeg er mest bekymra for. ellers er det noen andre som opplever det samme problemet? Lenke til kommentar
jonasfd Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Mulig med vifte i døra for og blåse direkte inn på kortet? Og om et ikke er mulig fra kabinettets side, så kan det jo fort gjøres mulig. Jeg har festet en vifte på insiden av døra, ved å lime fast et feste der døren har noe luft gitter. Funker greit til og kjøle mine 9800gtx+ i sli. Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 5. september 2008 Forfatter Del Skrevet 5. september 2008 Mulig med vifte i døra for og blåse direkte inn på kortet? Og om et ikke er mulig fra kabinettets side, så kan det jo fort gjøres mulig. Jeg har festet en vifte på insiden av døra, ved å lime fast et feste der døren har noe luft gitter. Funker greit til og kjøle mine 9800gtx+ i sli. viften er plassert på sidedøra og blåser ganske graftig på hele systemet inkludert korta,skal prøve i nær fremtid å få ett par vifter til i kabinettet dersom min 850w psu orker det. ellers så syns jeg at dersom korta ikke blir kjøligere så er de dårlige, kan ikke game i mer enn toppen 30min før jeg må slå av og sjekke tempen. Lenke til kommentar
Duckhunter Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 http://www.guru3d.com/article/geforce-gtx-280-review-test/ Om du leser på denne siden under "The core temperature", så er det du opplever vanlig temp på GTX280... står også at absolutt smertegrense er 105 grader, og da vil GPU kjøre i "safe mode". Med andre ord ikke noe å bekymre seg over Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå