Gå til innhold

Handleliste USA, noe mer ?

Anbefalte innlegg

Hei! reiser til new york snart. Min foreløpige handleliste ser slik ut:

Tokina 12 - 24

Nikkor 70 - 300 vr

SB - 800

Lowepro minitrekker

Fra før har jeg nikon d80, benro stativ og kit linse 18 - 135 + nikon 50 mm 1,8

Noen som har tips til noe annet som kan være lønnsomt å handle der borte? tenker på småstæsj som filtre eller noe annet. Noe annet som er mangelfult ved utstyret mitt? blir forresten sb - 800 erstattet av sb 900 eller vil denne fremdeles være i salg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, siden vi alle er forskjellige - kan det være at du ikke ser behovet for de tingene jeg nevner nedenfor. Men uansett, dette er er en del av det jeg selv snart kommer til å bestille hos B&H:

Nikon MB-D80 Multi-Power Battery Pack for Nikon D80

Lastolite EZYBalance Collapsible 18% Grey/White Balance Card - 20"

Nikon BR-2A Lens Reversing Ring - 52mm Thread

Nikon BR-3 Bayonet Mount Adapter Ring for 52mm Filters

og

Bogen / Manfrotto 676B Digi Monopod (Black) - Supports 10 lb (4.5 kg)

Lykke til med turen, og innkjøpet videre! :thumbup:

EG

Lenke til kommentar

Har jeg forstått det riktig hvis jeg sier at du skrur på BR-2 deretter skrur du på baksiden av f.eks en 50mm 1.4 så får du et makroobjektiv?

Og da må man manuelt justere autofokus og dybdeskarphet?

Fungerer det også på kitobjektivet til Nikon 18-135mm?

Jeg skjønte ikke hva man bruker bajonetten, BR-3, til ?

Lenke til kommentar

Uten selv å hatt tidligere erfaring med disse bonbon; er dette hvordan jeg forstår oppsettet:

Nikon BR-2A har 52mm utvendige gjenger på den ene siden, og på den andre siden har den bakstykket som du normalt finner på et objektiv. Ergo blir objektivet stående bak frem på kamera.

Nikon BR-3 kan brukes til å beskytte bakstykket på objektivet (som nå selvfølgelig er bak frem) - samtidig som det gir mulighet til å benytte filtere ++ (siden den på ny gir tilgang på 52mm innvendige gjenger).

Hvilke objektiver som kan benyttes er vel i grunn egentlig bare opp til om størrelsen på gjengene, og om de stemmer overrens. Her har du et eksempel på hva slags resultater Nikon 28mm + Nikon BR-2A kan gi:

http://forums.dpreview.com/forums/read.asp...essage=15355839

....og ja, alt blir manuelt med denne løsningen. Håper dette var forstårlig forklart :)

EG

Lenke til kommentar
Uten selv å hatt tidligere erfaring med disse bonbon; er dette hvordan jeg forstår oppsettet:

Nikon BR-2A har 52mm utvendige gjenger på den ene siden, og på den andre siden har den bakstykket som du normalt finner på et objektiv. Ergo blir objektivet stående bak frem på kamera.

Nikon BR-3 kan brukes til å beskytte bakstykket på objektivet (som nå selvfølgelig er bak frem) - samtidig som det gir mulighet til å benytte filtere ++ (siden den på ny gir tilgang på 52mm innvendige gjenger).

Hvilke objektiver som kan benyttes er vel i grunn egentlig bare opp til om størrelsen på gjengene, og om de stemmer overrens. Her har du et eksempel på hva slags resultater Nikon 28mm + Nikon BR-2A kan gi:

http://forums.dpreview.com/forums/read.asp...essage=15355839

....og ja, alt blir manuelt med denne løsningen. Håper dette var forstårlig forklart :)

EG

Takk, da ble det klart :thumbup:

Leste noe sted at du ikke kan fokusere med fokus-ringen på objektivet, men må flytte selve kameraet nærmere eller lenger bort? Stemmer det? Blir det ikke vanskelig å flytte kamerastativet millimeter fram og tilbake?

Det var svært fine bilder, har du noen eksempler tatt med nikon 50mm 1.4? Det var andre som hadde etterlyst det på linken over, men jeg fant ikke bildene...

Endret av bonbon
Lenke til kommentar
Hei! reiser til new york snart...

Noen som har tips til noe annet som kan være lønnsomt å handle der borte? tenker på småstæsj som filtre eller noe annet. Noe annet som er mangelfult ved utstyret mitt? blir forresten sb - 800 erstattet av sb 900 eller vil denne fremdeles være i salg?

Objektiver, reflektorer, filtré (polafilter) og blitser er vel mye å spare på ved kjøp i U.S. Jo dyrere de er jo mer sparer man ift norske priser... (Evt tax-refund av local vat vil jo også hjelpe ytterligere selv om denne vel ikke er så enormt høy i N.Y.)

Småstæsj som koster next to nothing i USA og som er kjekt å ha er snorer til linsedeksel.

Disse koster vel opptil 50,- nok i butikker her hjemme, men tror du kan få slike for en dollar eller 2 ower-there. Kjekt å ha for å slippe å miste dekslene.

Ellers er vel stativ og kulehoder også lurt å handle over dammen mtp pris.

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldinger. jeg har nå fått flere gode tips til stæsj som kan være lurt å handle!

Når det gjelder filter kunne jeg godt tenke meg å kjøpe et nøytralt gråfilter for å ta bilder av fosser og lignende når det er litt lyst og så kunne jeg tenke meg et gradert gråfilter for å få en finere himmel ved landskapsbilder.

Jeg har lite peiling på dette med filter. er det noen som har noen å anbefale som ikke er altfor dyrt? tenker først og fremst på filter til tokina 12 - 24 som jeg vil bruke mest til landskapsfotografering

Lenke til kommentar
Jeg har lite peiling på dette med filter. er det noen som har noen å anbefale som ikke er altfor dyrt? tenker først og fremst på filter til tokina 12 - 24 som jeg vil bruke mest til landskapsfotografering

Stiller ganske likt der.

Etter og fulgt med her på forum en stund,er det Cokin serie P filterholder/filter som går igjen.

http://www.bhphotovideo.com/c/shop/4032/Co...Singh_Ray_.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...