AmazinglyConfused Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Hva syntes egentlig trådstarter om de to kommende programmene på tvN og tv3 hvor Ylvis/norske deltagere skal være me på japanske gameshows (dersom jeg har oppfattet det riktig)? Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Imotsetning til mange andre med intresse for japan har jeg aldri sett en anime serie i hele mitt liv. Men uansett så er japan annerledes og jeg liker annerledes. Men må si jeg irriterer meg litt over hele anime hysteriet. Plutselig ble japansk mye mer mainstream. Men for min del begynte det med å se diverse filmer. Eksempel er versus som er grisekul. Så ble det pløyd igjennom 20-30 serier. Og som sakt plukker man ting med seg. Og da får du lyst til å lære mer. Lenke til kommentar
Shoegazer Skrevet 9. september 2008 Forfatter Del Skrevet 9. september 2008 Hva syntes egentlig trådstarter om de to kommende programmene på tvN og tv3 hvor Ylvis/norske deltagere skal være me på japanske gameshows (dersom jeg har oppfattet det riktig)? haha. Jeg liker jo godt ylvis brødrene. Så kan hende jeg ser på pga av at de er med. Japanske gameshow er jo ganske latterlige i seg selv.. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Jeg liker Japan/Asia generelt fordi det er en spennende kultur, det er et sprøtt folk, de har god mat, de verdsetter respekt og høflighet, og de har enorme mengder med gode spill, serier og filmer som er mer interresante enn middelmådige Europeiske/Amerikanske filmer f.eks. Det er kun et sted jeg kunne ha tenkt meg å trosse fly-skrekken for å dra til, og det er Japan, det ser rett og slett mer spennende ut enn noe annet sted. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Ja, men saa har du det at det koster kjapt 18-20000 aa feriere der borte i ei uke eller to. Lenke til kommentar
Coriander Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 (endret) Det er jo veldig interessant med steder der ting er helt annerledes fra der du selv lever. Det blir nesten som en ny verden. Jo men hvorfor KUN Japan? De har vel blitt så oppslukt av akkurat dette landet, da? Selv er jeg veldig fascinert av land som Japan, Kina og USA. Men hvorfor skal det absolutt være flere? Virker ikke som du akkurat har skjönt spörsmålet ved tråden. Hvorfor er alle så opphengt i Japan fortiden? Du spör: hvorfor flere land? Svar meg först på hvorfor Japan av alle spennende land i verden? Og ja de har blitt oppslukt av dette landet, men igjen hvorfor Japan og ikke Russland? Klart jeg har skjønt spørsmålet, jeg har bare en enkel forklaring. Noen kulturer er mer spennende og interessante enn andre. Japan har vel mye å tilby av ting som interesserer ungommer? Selvfølgelig er det sikkert endel som bare interesserer seg for det for å være "in", men det er jo et uhyre spennende land(dog ikke det eneste spennende!). Nå syns jeg selv det er ekstremt med folk som er wapanese og mener Japan er hele livet deres, men jeg tror dere forstår hva jeg mener. Hva syntes egentlig trådstarter om de to kommende programmene på tvN og tv3 hvor Ylvis/norske deltagere skal være me på japanske gameshows (dersom jeg har oppfattet det riktig)? haha. Jeg liker jo godt ylvis brødrene. Så kan hende jeg ser på pga av at de er med. Japanske gameshow er jo ganske latterlige i seg selv.. Er jo det at de er latterlige som gjør det morsomt Endret 9. september 2008 av Coriander Lenke til kommentar
Shoegazer Skrevet 9. september 2008 Forfatter Del Skrevet 9. september 2008 For meg virker det som om mange Japanere prøver for hardt å være "pop". Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Fælt som du klager a Zapper. What's the big deal? Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Teknologi gir grunnlaget for kultureksport (og import for den saks skyld). Har man evnen til eksport, og en kultur som er så spesiell at den blir lagt merke til så vil det skje naturlig. Selv liker jeg filosofien i japan er, at det enkle og skjønne ofte kan være det beste. At de også har sansen for galskap er jo og bra. Forøvrig har de god te i japan og, med egen teseremoni om man virkelig vil importere kulturen rundt det. Jeg nøyer jeg meg med te og utstyr til å trekke den rett. Lenke til kommentar
Shoegazer Skrevet 9. september 2008 Forfatter Del Skrevet 9. september 2008 Fælt som du klager a Zapper. What's the big deal? Jeg er en naturlig klager...neida. Jeg prøver bare å skjønne dette. Synes bare hele greia er litt teit. Synes mange japanere er ganske latterlig med sin klesstil, humor og musikk. Da tenker jeg på det som er ikke var. Jeg vil ikke ta alle over en kam, men det er slikt de faktisk framstår. Vet at det er et av verdens mest fremgangsrike land og et viktig land for verden. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Japan er mitt favorittland. Og det har mange årsaker, her er noen kjappe. -Språket: Ett av de få språkene jeg faktisk syns er en nytelse å høre på. -Historien: Keisere, samuraier, WWII. -Utseende til folket: Har alltid syns asiatare har spennende ansikter. -Oppførselen til folket: Skikkene, høfligheten, hvor rolige de er. Alt blir gjort på en bitte litt annerledes måte enn her i vesten. Og så har vi yakuzaen, som oppfører seg helt motsatt. Også på en annen og svært fascinerene måte. -Kunsten/kulturen: Filmer, serier, anime, tatoveringer, malerier, musikken osv. Alt blir gjort på en unik måte bare Japan gjør det på. En måte som jeg digger og utrolig mye av det er av topp kvalitet. Arkitekturen på byggninger, og på byene. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Fælt som du klager a Zapper. What's the big deal? Jeg er en naturlig klager...neida. Jeg prøver bare å skjønne dette. Synes bare hele greia er litt teit. Synes mange japanere er ganske latterlig med sin klesstil, humor og musikk. Da tenker jeg på det som er ikke var. Jeg vil ikke ta alle over en kam, men det er slikt de faktisk framstår. Vet at det er et av verdens mest fremgangsrike land og et viktig land for verden. Det er vel det mange synes er interessant og gøy. De er veldig dyktige på mye rart, samtidig som de blander det med en veldig fremmed kultur. Samtidig så har japanere sterk tendens til å ekstremifisere (sikkert ikke et riktig ord) alle populærfenomener de adopterer fra vesten. På mange måter er sikkert misforståelsene mellom vesten og Japan ganske gjensidig. Det er vel også greit å ha i bakhodet at vestlige medier fokuserer veldig på å vise oss det som vi synes er mest oppsiktsvekkende. Om man liker det eller ikke, blir jo bare en smaksak. Det skal vel også sies at det er neppe de mest smakfulle sidene av Japan som dukker opp i populærmediene. Lenke til kommentar
Shoegazer Skrevet 9. september 2008 Forfatter Del Skrevet 9. september 2008 Fælt som du klager a Zapper. What's the big deal? Jeg er en naturlig klager...neida. Jeg prøver bare å skjønne dette. Synes bare hele greia er litt teit. Synes mange japanere er ganske latterlig med sin klesstil, humor og musikk. Da tenker jeg på det som er ikke var. Jeg vil ikke ta alle over en kam, men det er slikt de faktisk framstår. Vet at det er et av verdens mest fremgangsrike land og et viktig land for verden. Det er vel det mange synes er interessant og gøy. De er veldig dyktige på mye rart, samtidig som de blander det med en veldig fremmed kultur. Samtidig så har japanere sterk tendens til å ekstremifisere (sikkert ikke et riktig ord) alle populærfenomener de adopterer fra vesten. På mange måter er sikkert misforståelsene mellom vesten og Japan ganske gjensidig. Det er vel også greit å ha i bakhodet at vestlige medier fokuserer veldig på å vise oss det som vi synes er mest oppsiktsvekkende. Om man liker det eller ikke, blir jo bare en smaksak. Det skal vel også sies at det er neppe de mest smakfulle sidene av Japan som dukker opp i populærmediene. Men det er jo bare et fåtall herfra som ser utenfor populærmediene. Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Haha Zapper. Jeg må bare le av deg altså. Ser ut som det Japan hysteriet ditt er en kløe som har vanskelig for å gå vekk. Minner meg om en venn jeg hadde på ungdomskolen, han gikk konstant rundt å irriterte seg over alle fjortis tinga. Og gjorde det han kunne for å gjøre det motsatte av det som var "inn" og kult, og lo av de kule gutta som hang på kiosken. Jaja, jeg har sett mye anime. Irriterer meg selv litt over at det er derfor jeg har begynt å interessere meg for japansk språk/kultur og som et potensielt reisested. Enig der, med at det er en del ting som klør angående Japan. Men hvorfor akkurat Japan? Det er pga av anime det. Sinnsykt mye crap anime, men også ganske mye bra. Man kan bli ganske inspirert av å se på anime Og som sagt før, ord og utrykk henger igjen, som fører til at man vil lære mer. Lenke til kommentar
Shoegazer Skrevet 22. september 2008 Forfatter Del Skrevet 22. september 2008 Haha Zapper. Jeg må bare le av deg altså. Ser ut som det Japan hysteriet ditt er en kløe som har vanskelig for å gå vekk. Minner meg om en venn jeg hadde på ungdomskolen, han gikk konstant rundt å irriterte seg over alle fjortis tinga. Og gjorde det han kunne for å gjøre det motsatte av det som var "inn" og kult, og lo av de kule gutta som hang på kiosken. Jaja, jeg har sett mye anime. Irriterer meg selv litt over at det er derfor jeg har begynt å interessere meg for japansk språk/kultur og som et potensielt reisested. Enig der, med at det er en del ting som klør angående Japan. Men hvorfor akkurat Japan? Det er pga av anime det. Sinnsykt mye crap anime, men også ganske mye bra. Man kan bli ganske inspirert av å se på anime Og som sagt før, ord og utrykk henger igjen, som fører til at man vil lære mer. kløen har gått over. jeg overser det latterlige hystriet nå. Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 こんばんは! Jeg heter Simen og jeg er 21 år. For meg begynte det med at jeg ble fascinert av Japans historie og kultur. Har egentlig aldri vært særlig interessert i dette hyperteknologiske moderne Japan. Jeg syns Japansk er verdens tøffeste språk og jeg er veldig fascinert av Japansk mytologi og historie. Absolutt det landet jeg har lyst til å besøke, men heller rolige landsbyer med mye gammel kultur enn store teknobyer. Jeg syns det er flott at flere mennesker blir fascinert av dette geniale landet, men jeg er redd for at det i noen tilfeller bare er en "populær" fase. Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 For meg er Japan veldig interessant, mye fordi det er et slikt kontrastenes land på mange måter. På en side har du det høyteknologiske, på en annen side en eldgammel tradisjonsbunden kultur. For meg er Japan ekstra spennende pga kampkunsten, og at den stilarten jeg selv har trent i mange år oppsto i Kina/Japan. Kunne veldig gjerne tenkt meg å besøke Japan pga dette. I tillegg har jeg en rar fascinasjon for Hello Kitty, og det hadde vært herlig å faktisk besøke landet hvor denne figuren oppsto. Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Jeg har også lagt merke til at det har blitt en slags trend å like Japan og Anime/Manga. Men jeg håper virkelig at de som virkelig elsker det, trend eller ei, ikke blir forvekslet med resten av strømmen. Noe jeg tror er stor fare for. Selv oppdaget jeg Anime/manga som 12 åring, og har elsket det siden. Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Jeg har likt Japan siden jeg var 11 år, lenge før det ble in å like landet, eller anime (jeg er ikke spesielt fan av anime/manga når sant skal sies). Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 (endret) Eneste jeg bryr meg om er at de lager kule programmer som andre land ikke klarer å gjenskape ordentlig. Ser at Norge nå skal ha både hinderløype og "I survived a Japanese gameshow" til sommer, det idiotiske er at de kopierer alt det som er morsomt og forandrer på det. I en eller annen random japansk serie så tapte ei dame en konkurranse og måtte ligge naken mens små søte griser slikket henne overalt. Norge har faktisk tatt denne ideen og den skal være i "I survived a Japanese gameshow", bare at det er en mann som ligger der og han har undertøy på seg. De kunne like godt bare fjernet hele scenen. Ohh, har også sett en reklame for "Silent Library", det kan bli bra hvis de faktisk gjør smertefulle ting, men jeg tviler... Endret 27. januar 2009 av Bruktbilen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå