buitre Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 (endret) Canon begynner å erte oss litt nå i sine nettsider: Gleder meg litt til å se det nye kameraet. Ryktene går, men nå skal vi snart få vite hva de faktisk har å by på. Endret 5. september 2008 av buitre Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 (endret) Åhoi, når blir dette lansert da tru. Edit: Photokino ja Endret 5. september 2008 av Jurgis Lenke til kommentar
Anew Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Evolution... altså ikke revolution? Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 På Japan-sidene ser en at huset er mer eller mindre identisk med 5D (i utforming). Ikke noe integrert grep (1D-style), som enkelte har fablet om. Evolution... altså ikke revolution? Revolustion var det vel da det første digitale speilreflekskameraet kom. Siden har det vel bare vært evolution, eller...? Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 På Japan-sidene ser en at huset er mer eller mindre identisk med 5D (i utforming). Ikke noe integrert grep (1D-style), som enkelte har fablet om.Hva skulle være vitsen med det? De har jo 1Ds-serien til dem... Tror svært mange potensielle 5D Mk II-kjøpere ville droppet dette om det var med integrert grep, det blir _for_ stort... Revolustion var det vel da det første digitale speilreflekskameraet kom. Siden har det vel bare vært evolution, eller...? Tja, vil påstå at det har vært en og annen revolusjon innen DSLR også. Liveview, video-funksjon og særlig høy-ISO-egenskapene til D3 var ganske revolusjonerende - ingen andre hadde noe liknende på DSLR tidligere... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Evolution... altså ikke revolution? Canon er bra - men ikke så bra. Men det er vel ingen av de andre heller Tom Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 På Japan-sidene ser en at huset er mer eller mindre identisk med 5D (i utforming). Ikke noe integrert grep (1D-style), som enkelte har fablet om.Hva skulle være vitsen med det? Don't ask me...Jeg bare konstaterer at det blir 5D-style på utformingen Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 På Japan-sidene ser en at huset er mer eller mindre identisk med 5D (i utforming). Ikke noe integrert grep (1D-style), som enkelte har fablet om. Evolution... altså ikke revolution? Revolustion var det vel da det første digitale speilreflekskameraet kom. Siden har det vel bare vært evolution, eller...? Syns ikke den ligner så mye jeg. Prismehuset er mer firkantet og høyere, og programhjulet er større og ruver mer. Take a look: http://www.livingroom.org.au/photolog/Canon-EOS-5D.JPG Lenke til kommentar
Anew Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Evolution... altså ikke revolution? Canon er bra - men ikke så bra. Men det er vel ingen av de andre heller Jeg tenker vel mest i retning av at markedsavdelingen sjelden ser det som sin oppgave å dempe forventningene. Ord som "revolution" og "ultimate" pleier å sitte løst der i gården, mens "evolution" er noe mer tilbakeholdent... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Jeg tenker vel mest i retning av at markedsavdelingen sjelden ser det som sin oppgave å dempe forventningene. Ord som "revolution" og "ultimate" pleier å sitte løst der i gården, mens "evolution" er noe mer tilbakeholdent... Der har du et poeng ... Tom Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 (endret) Jeg snakket nettopp med redaktøren for cnet Asia, og han kunne bekrefte det de skrev her: "We have word from Canon that it will be unveiling a new dSLR later this month. While the company didn't indicate which unit it will be, it did mention to us that it will replace a "long overdue model." Blir spennende detta... Endret 5. september 2008 av Aetius Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Jepp,venter med spenning på denne,derfor venter jeg også med å trykke kjøp hva 50D anngår . Lenke til kommentar
Irish Coffee Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 På Japan-sidene ser en at huset er mer eller mindre identisk med 5D (i utforming). Ikke noe integrert grep (1D-style), som enkelte har fablet om. Evolution... altså ikke revolution? Revolustion var det vel da det første digitale speilreflekskameraet kom. Siden har det vel bare vært evolution, eller...? Hmmmmm..... Etter en brutal runde i Shadow/higlight ser det ut som om det er noe "rart" forran knappene på kameraets høyre side!!! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Hmmmmm..... Etter en brutal runde i Shadow/higlight ser det ut som om det er noe "rart" forran knappene på kameraets høyre side!!! JPEG artifacts, kanskje? Tom Lenke til kommentar
Irish Coffee Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Hmmmmm..... Etter en brutal runde i Shadow/higlight ser det ut som om det er noe "rart" forran knappene på kameraets høyre side!!! JPEG artifacts, kanskje? Tom For meg så det ut som om det var noe der, bryter eller noe, men du har kanskje rett i at det bare er artifakter? Lenke til kommentar
Coneunofax Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Det du snakker om på høyre side er vel hjulet som ligger bak avtrekkeren og foran knappene på dagens 5d Lenke til kommentar
Irish Coffee Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Det du snakker om på høyre side er vel hjulet som ligger bak avtrekkeren og foran knappene på dagens 5d Nei, jeg mener mellom dette hjulet og prismehuset. Jeg har hatt 5D noen år selv nå så jeg kjenner kameraet sopas. Men det er nok kanskje bare artifakter..... Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Enda større prismehus hadde virkelig vært tingen. Hvis de klarer å komme opp med noe som er i klassen F3 HP så blir det sus i sakene. Ordet evolusjon hinter kanskje i retning av n-suffiks istedenfor II? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 (endret) Enda større prismehus hadde virkelig vært tingen. Hvis de klarer å komme opp med noe som er i klassen F3 HP så blir det sus i sakene. Ordet evolusjon hinter kanskje i retning av n-suffiks istedenfor II? n suffiks vil vel tilsi samme bildebrikke og eletronikk om før, og kun småendringer som bedre skjerm o.l. MkII betyr ny brikke/elektronikk osv. I min ideelle verden, så ville Canon komme med to modeller: 5Dn som blir billig, og en 3D som er full pakke ... Tom edit: Canon, ikke Cannn Endret 7. september 2008 av tomsi42 Lenke til kommentar
SRD Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Jeg har aldri hatt Canon selv (har hatt Nikon, Minolta/sony og har nå Pentax/samsung nå ) men likevel er det gøy å se følge med på hva Canon kommer med denne gangen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå