Romy Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Jeg endte opp med 33 poeng fra VGS. Jeg har lyst til å studere noe data, Anvendt datateknologi på HiO (Høgskole i Oslo). (poenggrense 34.8) Havnet på ventelisten i plass nummer 70. Ingen sjans. Hva vil dere anbefale? ta opp noe enkelte fag? eller ta hele vgs på nytt? (Jeg er villg til å ta det siste nevnte). Lenke til kommentar
1503 Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Det er vel ikke nødvendig å ta opp hele videregående når du bare mangler to poeng? Det ville i alle fall være bortkastet tid, slik jeg ser det. Dersom du ikke har realfag kan du f.eks. ta noen av disse for å få realfagspoeng. Da slipper du også å falle innenfor ordinærkvoten til Samordna opptak, som gjerne har endel høyere poengkrav enn primærvitnemålskvoten (førstegangsvitnemål). Ellers kan det være en god idé å også søke på noen andre, liknende datastudier neste år. Mange av dem har ikke poengkrav i det hele tatt, ettersom det er så få søkere. Eksempler i Oslo er f.eks. dataingeniørstudiet og informasjonsteknologi på HiO, studiene på NITH, samt informatikk bachelor og profesjonsstudiene på UiO. Mulig noen andre har andre/ bedre innspill enn meg Lenke til kommentar
Deosl Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Går selv på Anvendt datateknologi på HiO. Kan jeg foreslå militæret? Du får ekstra poeng og alderspoeng, samtidig kan du prøve å forbedre karakterene mens du er i militæret via voksenopplæringen. Lenke til kommentar
Romy Skrevet 8. september 2008 Forfatter Del Skrevet 8. september 2008 Takk for svar. Jeg er ferdig med militær. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Siden du har dårlige karakterer så må du også finne deg i å ha mindre å velge i. Hvis du vil forbedre karakterene dine og virkelig er interessert i å jobbe så ville jeg anbefalt å ta opp de fagene du har dårligst karakterer i, da det vil gi størst utbytte på totalen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå