Gå til innhold

Strømdelen av My Book Pro II defekt hvordan få lest av diskene?

monanesje

Anbefalte innlegg

Har den forrige versjonen av My Book pro som kom i 2006. I forrige uke koblet jeg den til en mac G5 og kjent lukta av svidd plast ut av firewire 800 porten på my booken min. Så døde strømmen.

Etter mye søk på nett er status følgende. Jeg har med stor sannsynlighet to fungerende disker i et ubrukelig kabinett med en raidcontroller som WD ikke shipper ut ny til kunde. Jeg får heller ikke strøm til boksen så jeg får ikke sjekket diskene.

WD gir meg gjerne ny disk (3 års garanti) Men jeg vil ikke ha ny disk jeg vil ha dataene mine.

Har noen lur løsning på dette?

Evt. har noen en slik disk stående som de ikke bruker. Evt kan noen selge meg/låne meg en slik disk så jeg kan sette mine to disker i samme miljø med samme raid løsning? Inntil backup er gjort og diskene kan reformateres til annen bruk.

Så pga svar at jeg hadde glemt en viktig info bit. Diskene er lagt opp i raid 0 og trenger derfor en fungerende raidcontroller som forstår diskene på samme måte som WD sin my book gjør det. Problemet er at jeg ikke vet om raidcontrolleren kan brukes lengre men i teorien burde man kunne koble diskene løst til raidcontrolleren og en ny strømforsyningsenhet og en en eSata kobling evt dings med firewire 400 og eller usb2 for så å flytte dataen til ny disk.

Mao leter jeg etter noen som kan litt slike lodde og mekke ting med eksterne disker.

Endret av monanesje
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...