Caddy Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 (endret) Kjører 4x750gb disker i Software raid 5 i windows.. Satt det her til defragmentering, og virka som serveren hang seg opp. Fikk ikke kontakt med den via remote desktop plutselig, så jeg trykka på reset knappen på maskinen. Når den da starter opp igjen står det "Failed Redundancy" på alle 4 diskene, og en er markert med rødt. Prøver reactivat disk, men får opp at dette ikke lar seg gjøre og jeg må sjekke event viewer for mer info. INTERNAL Error - The disk private region contents are not valid (C10000A8). + en link til MS support som ikke sier noe mer fornuftig. Jeg er temmelig sikker på at disken ikke er gåen, iogmed at de er ca en uke gamle, men hva kan jeg gjøre for å få dette opp å gå igjen? Iogmed at jeg kjører raid 5, kan jeg da ta ut disken som feiler, formatere den i en annen maskin, sette den tilbake i serveren også la windows bygge det opp igjen, eller må jeg se på det som lost case? Jeg har nå fått fram partisjonen igjen, men fikk en melding om at data KAN være korrupt... Forslag anyone? :S Endret 5. september 2008 av Caddy Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 5. september 2008 Forfatter Del Skrevet 5. september 2008 (endret) Okei, nå har vi no på gang her. Jeg gjorde følgende: Tok ut "gåen" disk av filserver Hekta på min hovedpc. Fjerna partisjon. Heiv tilbake i filserver. Høyreklikka arrayet i diskmanagement->Repair volume Valgte disken. Nå er status Regenerating. Tar sikkert noen timer.. Endret 5. september 2008 av Caddy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå