brune-ha Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Var på et LAN som heter Juvenilis, skulle dele filer, kryssa av på guest kun read og ikke change. Når noen prøvde å laste ned fra meg fikk de lov til å se filene men ikke kopiere, men hvis jeg kryssa av change kunne de kopiere. BTH:Tok på copy og ikke cut Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 23. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2003 Ingen som deler med 2000 som har hatt samme problem? Noe forslag? Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 23. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2003 det virker med XP, men XP har så mye unødvendig som jeg ikke trenger. Lenke til kommentar
z10an Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 aktiver guest accunt og del med allow users to change my files de kan ikke slette eller rename uanz ...funker i verfall med meg hvist du ikke vil det da kan du laste ned et ftp server prog å dele med det.. så skriver den som skal innpå deg ftp://* *= nettverksnavn eller ip 8) Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Pleier å lage en brukerkonto når jeg er på LAN : Brukernavn : Hei Blankt passord Det samme gjør folka jeg kjenner. Funker veldig greit.... og hvis noen vil inn som ikke vet dette så sender de en Net Send for å få login-info.... Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 24. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2003 aktiver guest accunt og del med allow users to change my files de kan ikke slette eller rename uanz ...funker i verfall med meg hvist du ikke vil det da kan du laste ned et ftp server prog å dele med det.. så skriver den som skal innpå deg ftp://* *= nettverksnavn eller ip 8) Skal teste det med å slette eller flytte filer med guest account, men guest account er ikke disabled fra før! Men det med ftp tror ikke jeg begynner med, men skal teste guest account å flytte filer, hvis det ikke går ann så gjør jeg det! Takk for tipset :smile: Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 24. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2003 Pleier å lage en brukerkonto når jeg er på LAN :Brukernavn : Hei Blankt passord Det samme gjør folka jeg kjenner. Funker veldig greit.... og hvis noen vil inn som ikke vet dette så sender de en Net Send for å få login-info.... Skal teste det! Hvem brukergruppe skal de være i? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 hvist du ikke vil det da kan du laste ned et ftp server prog å dele med det.. Eller kjøre opp en DC-hubb. Det er helt genialt enkelt. Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 24. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2003 Kan jeg gjøre det uten internet? Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 24. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2003 En DC-hub på LAN? Ja, jøss.Du kødder. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Eh. Nei. Jeg har da en LAN-hubb gående her akkurat nuh, faktisk. Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 24. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2003 Eh. Nei. Jeg har da en LAN-hubb gående her akkurat nuh, faktisk. Hvem Program bruker du da? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Ehh, DCHub? http://www.neo-modus.com/DCHubSetup.exe Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 24. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2003 Ehh, DCHub? :)http://www.neo-modus.com/DCHubSetup.exe Ok takk, har bare brukt DC++ og ODC før Lenke til kommentar
Lch Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Men det er da klienter, ikke hubber. Jeg mener å ha sett en ikke-Neo Modus-hub som man kan laste ned, men jeg finner den ikke igjen. OpenDC funker for *n*x. Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 24. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2003 Prøvde å innstalere den filen fra den linken du gav meg men når jeg prøver å starte programmet får jeg feilmelding. Går helt fint ann å innstalere! Lenke til kommentar
Lch Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Hæ? Fikk du installert det eller ikke? Husk at du må kjøre opp en klient i tillegg på din maskin, for å være pålogget hubben. Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 24. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2003 Hæ? Fikk du installert det eller ikke? Husk at du må kjøre opp en klient i tillegg på din maskin, for å være pålogget hubben. Fikk innstalert det må jeg kjøre vanlig direct connect samtidig? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Ja. Du starter DC Hub og så kjører du en DC-klient (DC++ eller oDC, seff) i tillegg. Du setter opp nick, share og slots i DC++ eller oDC, og så setter du hubegenskapene i DC Hub. Så kobler klienten opp til hubben, med din private IP. Vil du at hubben skal på internett, som f.eks at vi skal komme å si hei, må du bruke public IP i DC Hub-oppsettet. Bruker du private IP der, kommer man ikke inn utenfor LANet. Uansett hva du bruker, kobler du deg alltid til din private IP i klienten. Husk å angi port, altså typisk 10.0.0.5:1420 Husk å legge deg selv inn som OP! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå