Gå til innhold

Kreativ spilldesigner. Skoler og jobb tips?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Neste år har jeg planer om å utdanne meg til "Kreativ Spilldesigner".

Link

 

Og det er noen ting jeg lurer på:

 

-Hvilke skoler i Norge har denne linjen?

-Er det vanskelig å få jobb?

 

Det står at det er liten industri i Norge innenfor dette, men vil gjerne høre andres erfaringer.

Og hvordan er det med jobbmuligheter i utlandet, Vanskelig å finne noen?

 

Nå tenker jeg på innen spillindustri, ikke TV produksjon, mobilteknologi og web.

 

Har veldig lyst til å lage ide'er og historier til spill.

Driver å lager ide'er og historie til et spill nå jeg gjerne ville likt å se bli gitt ut.

(startet for 5 dager siden, så er veldig i kladd og idemyldring's fasen) Kan sende litt informasjon om det via PM eller mail til de inntreserte.

 

-Crom

Endret av Crom-Ag3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

>>-Hvilke skoler i Norge har denne linjen?

Veldig populært studie (nye webdesign?), så utrollig mange skoler tilbyr det.

 

>>-Er det vanskelig å få jobb?

Ja. De fleste spille firmaene i Norge er veldig små så de har ikke penger til og ansette noen til og bare sitte og komme opp med ideer. Samme gjelder i utlandet.

 

>>Har veldig lyst til å lage ide'er og historier til spill.

Du burde også lære deg og lage spill, ikke bare ideene

Lenke til kommentar

>>Ok, takk for informasjonen.

>>Noen idèer til annet jeg kan gå innen spill?

>>Noe som kansje er ettertraktet.

 

Det kommer jo helt ann på hva du liker og drive med. Jeg jobber som spille programmerer i et lite firma og synes det er kjempe kult. Der jeg jobber så er det ikke en egen spille designer, men vi har alle noe og si. Går utifra at det gjelder for de fleste små firmaer. Så det vikigste er og få en fot innnen for.

 

Programmering er en ganske trygg utdannelse tror jeg. Er ikke så lett og få jobb innen spill, men du får deg iallefall en jobb.

Lenke til kommentar
Hvilke(n) skole® kan man/burde gå på ? Spesielt rundt oslo område. har et prosjekt hvor jeg skal ha en jobb innen IT, og skal da skrive skolen jeg har gått på (ren fantasi, men skolene og jobbene skal være ordentlige), og jeg kan ingen spesielle skoler som jeg har kunnet gått på.

Er ikke veldig vansklig og finne en. Gjør dine egene lekser og ikke stjel tråden som andre starter!

Lenke til kommentar

Programmering er nok noe en bør gå for å kunne lage spill. Dersom du ikke får jobb innen spill får du garantert en annen plass. Dette er også godt lønnet.

 

Men, ikke alle er laget for programmering. Det er vanskelig og kjedelig for mange. Derfor er det bra lønnet arbeid.

 

Å få en grafisk jobb i spillebransjen tror jeg er svært vanskelig, i og med så mange utdanner seg og ønsker å jobbe me grafikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...