Gå til innhold

PC til skole og gaming 10k.

goggen92

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er ute etter en kraftig Pc med god grafikk, kraftig CPU og plenti med minne. Har tenkt å bruke rundt 10 000kr på den. Har vært og kikket litt inne på Znote og lurer på om jeg skal ta "grafikk" maskinen med noen oppgraderinger.

Noen ting jeg lurer på :

1.Har noen erfaring eller "rykter" om forhandleren?

2.5400rpm eller 7200rpm hardisk?

3.Er det noen bedre kjøp?

4.Vil den holde til krevende spill?

5.Byggekvalitet?

6.Har sett at de har hatt "turbo-minne" på noen av maskinene er dette noe å invistere i

eller er en vanlig cpu god nok?

Jeg har lagt ut en post tidligere, men nå har jeg bestemmt meg for å investere litt mer i maskinen, så jeg håper på litt flere råd.

Takk til alle som svarer. :D

Mvh Goggen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.zepto.no/Shop/Config.aspx?confi...notebookid=1079

Nox A15 Power-pakken med 1680x1050 skjerm, 2.26GHz og 9600GT virker som et veldig godt tilbud. Harddisken kan godt være 5k4 rpm da forskjellen på en 2,5" ikke vil være merkbar(annet enn på benchmarking..). 9600GT er etter sigende omtrent like godt som Go 7900GTX-kortene, så du vil nok kunne dra de aller fleste spill med grafikkdetaljer på high :) Om turbominne har jeg ingenting å si. Aner ikke hva det er til og vet ikke om det funker i det hele tatt..

Ellers har ikke fått sett på noen av Zeptoene men virker som de lager gode maskiner til særdeles gode priser.

Husk bare at du må kjøpe med OS hvis du ikke skal kjøre Linux eller har fra før ;)

Lenke til kommentar
Jeg har tenkt å kjøpe Nexus A15. Litt billigere enn Nox og Mythos. (Uten fingeravtrykker da... ;)

Bra, har bestilt den samme for litt over en måned siden.

Tror du blir fornøyd. Snakka med en i Zepto, og han sa at de ville begynne å sende ut maskinene rundt 15.(sept)

Kjøpte min for 10 007kr, med 2,4Ghz, Nvidia Geforce 9600, 250gb 7200Rpm harddisk, og Vista home professional.

Eneste ulempen er skjermoppløsningen(1200-800) -.-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...