Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er sjenert når det kommer til jenter. Hva gjør jeg?

Gjest Anonym_G17

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym_G17

Hei. Har egentlig bruker her, men vil ikke at kompisene mine skal se at jeg har starta denne tråden.

Jeg er en gutt på 17år (1991). Går på skole (Byggteknikk VG2). Min største hobby er data. bruker masse timer i uka på det.

Jeg har veldig lyst å bli flinkere å være sammen med jenter. Kunne prate med dem på en konfortabel måte. Men jeg er altfor sjenert til det. Å prate med gutter som jeg ikke kjenner så godt går stort sett greit. Men jenter er det mye være med. Hvordan kan jeg få meg dame når jeg er så redd som jeg er? Kan nevne at jeg aldri har hatt en kjæreste og har ikke hatt sex før. Så hvordan kan jeg bli kjent med jenter?

Er veldig vanskelig å formulere seg i dette innlegget :(

Men jeg vil ikke være den "taperen" jeg er. Jeg har jo lyst å bli venner med jenter. Og kanskje bli mere enn bare venner. Men hvordan skal jeg gjøre det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Trådstarter
Komme deg ut av komfortsonen din. Bare drite i om det går dårlig, og øvelse gjør mester.

Men jeg kan da vel ikke bare gå bort til ei random jente og si: Hei, hvordan har du det i dag?

Lenke til kommentar
Komme deg ut av komfortsonen din. Bare drite i om det går dårlig, og øvelse gjør mester.

Men jeg kan da vel ikke bare gå bort til ei random jente og si: Hei, hvordan har du det i dag?

Ikke nødvendigvis en random, men f.eks ei du liker.

Men det er kanskje ikke så lurt å høre på meg. Jeg er 19 og mer eller mindre fortsatt i samme situasjon som deg. Forskjellen er at du fortsatt ønsker deg dame, mens jeg gidder ikke løpe rundt før jeg finner noen det "klaffer" med. Personlig klarer jeg ikke ignorere den tanken at det er et innstinkt. Men det er meg, det gjør jo ikke opplevelsen mindre ekte.

Men som nevnt tidligere i tråden. Hopp i det. Eneste måten.

Edit: Ikke bli en venn. Havner du i friendzone har du like store sjangser som en død fisk.

Endret av -Zeitgeist-
Lenke til kommentar

Opp med hodet, ikke tro at om du driter deg ut vil skape et rykte.

På mandag forventer jeg at du tar deg sammen og leter etter ei jente som (tydeligvis) skal gå et stykke alene, da stalker du deg bak og nermer deg sakte, når du er ved siden av henne så skaper du et jevnt tempo med henne og bare sier hei, eller spør hva hun skal, og om hun er villig til å snakke så sier du at du skal den samme plassen (eller nesten samme) så er det bare å snakke ivei.

Eller så kan du drikke en halvliter vodka...

Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter

På mandag forventer jeg at du tar deg sammen og leter etter ei jente som (tydeligvis) skal gå et stykke alene, da stalker du deg bak og nermer deg sakte, når du er ved siden av henne så skaper du et jevnt tempo med henne og bare sier hei, eller spør hva hun skal, og om hun er villig til å snakke så sier du at du skal den samme plassen (eller nesten samme) så er det bare å snakke ivei.

Det skal jeg prøve med første annledning. Men hva skal jeg eventuelt prøve å snakke om? Hvilke tema passer seg?

Lenke til kommentar

Det skal jeg prøve med første annledning. Men hva skal jeg eventuelt prøve å snakke om? Hvilke tema passer seg?

Ikke bli for påtrengende, snakk om nåtid, om hvilken linje hun går og hva hun skal der hun er på vei osv. :)

Lenke til kommentar

Jeg har AKKURAT samme problem som deg. Jeg har tenkt mye på det i det siste, men er for redd til å ta initiativ. Har begynnt å fornye garderoben litt og håper på at det kan være starten på noe, så får jeg se hva tiden viser:)

Lenke til kommentar

Høres ikke det ukomfortabelt ut da? Kanskje det er det du må for å faktisk bli bedre med å prate med jenter, de færreste vil dismisse deg om du kommer med et ekte smil og ikke ser altfor nervøs ut. Si hei på bussen, kom med enkle kommentarer til sidemannen osv. Ja det er enklest å bare holde kjeft og gjemme seg men du kommer ingen vei med det. Så ja drit i om du dummer deg ut.
Lenke til kommentar
Hei. Har egentlig bruker her, men vil ikke at kompisene mine skal se at jeg har starta denne tråden.

Jeg er en gutt på 17år (1991). Går på skole (Byggteknikk VG2). Min største hobby er data. bruker masse timer i uka på det.

Jeg har veldig lyst å bli flinkere å være sammen med jenter. Kunne prate med dem på en konfortabel måte. Men jeg er altfor sjenert til det. Å prate med gutter som jeg ikke kjenner så godt går stort sett greit. Men jenter er det mye være med. Hvordan kan jeg få meg dame når jeg er så redd som jeg er? Kan nevne at jeg aldri har hatt en kjæreste og har ikke hatt sex før. Så hvordan kan jeg bli kjent med jenter?

Er veldig vanskelig å formulere seg i dette innlegget :(

Men jeg vil ikke være den "taperen" jeg er. Jeg har jo lyst å bli venner med jenter. Og kanskje bli mere enn bare venner. Men hvordan skal jeg gjøre det?

De fleste ville ha sagt at det er problemet ditt, jeg sier derimot at det er hindringen din. Kutt kraftig ned på det området og utvid din sosiale intelligens. Det beste er ikke nødvendigvis å trene på å starte samtale med kun jenter, men tren deg på alle mennesker, uansett alder og kjønn. Gjør du det, vil du se forbedringer etter en stund.

Lenke til kommentar

Å sitte på ventrilo og snakke med mennesker face 2 face, er tro eller ei, veldig forskjellige ting. På ventrilo sitter du sikkert med spillekameratene dine og dere diskuterer en felles interesse, altså flyter samtalen lett. En annen ting er å holde praten flytende med folk du ikke kjenner i det hele tatt og som du har kanskje ikke noen felles interesser med engang ansikt til ansikt (variabel).

Lenke til kommentar
Gjest Gutt_17_Versjon_2
Bare vær sjenert og søt og så kommer de til deg! :D

pfft, hva slags forslag er det? for noe latterlig sprøyt. det funker slett ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...