Gå til innhold

EKSTREMT lav hastighet på torrents

Anbefalte innlegg

God kveld, godtfolk!

Jeg har akkurat flyttet ut og fikk i forrige uke internett fra Ventelo (12/1 mbit).

Hastigheten er ingenting å si på, jeg bruker kabel og ligger på rundt 11mbit ned og 700 opp (itavisens speedometer), men det er når det kommer til torrents at jeg ikke skjønner skiten!

Fikk med et Jensen Airlink 2954 i pakka, men byttet det ut med et D-Link dir 655 like etterpå. Jeg har satt en fast ip-adresse til maskina, satt ned max global connections til 200 (bruker Vuze på mac), "forwardet" de riktige portene og deaktivert UPnP og Traffic Shaping på ruteren. Modemet er i bridge-modus, så problemet er ikke ruterens ip-adresse.

Tross dette ligger nedlastningene ikke høyere enn TOPPEN 40 kB/s, men da detter de ned til rundt 20 kB/s urimelig fort. Har prøvd flere torrents, med forskjellig antall peers, men det skjer det samme. Til sammenligning ligger nedlastninger i FireFox på rundt 500-700 kB/s..

Er det noen tror jeg har glemt noe, eller er det Ventelo som febrilsk prøver å strupe min torrent-trang? Begynner å bli temmelig lei av at det står at nedlastningene er ferdige om en ukes tid...

EDIT: glemte å skrive at jeg hadde det samme problemet med Airlink'en før jeg byttet den ut..

Endret av Bathory
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvølgelig har jeg jo det, men når det er snakk om rundt 15 forskjellige torrents, alle med likt resultat, tviler jeg på at det er det som er problemet.

Ser også under peers-fanen at enkelte av de jeg laster ned fra, har en omtrentlig opp-hastighet på 4-500 kB/s.

Lugmeister: Det eneste jeg ønsker er å få en rimelig hastighet (300-600kB/s) med linja mi. Foreldra mine har 4mbit, og torrentene der lå på rundt 500kB/s, så en oppgang på linja og nedgang på hastighet er noe som irriterer meg grenseløst.

Men hva er det problemet egentlig kan være? Jeg skjønner hvertfall ikke hva som overhodet kan være galt :S

Endret av Bathory
Lenke til kommentar

Det er greit :) Du ga iallefall veldig gode tips, som i de fleste tilfeller ville vært feilen, og det setter jeg pris på!

Men er det noen som kanskje kan spesifisere innstillingene de bruker (med en god ned-hastighet) slik at jeg kan sjekke med det jeg har satt opp?

Dette er det eneste jeg vil tro kan hjelpe meg ut her.. Håper på svar :)

Lenke til kommentar
Det er greit :) Du ga iallefall veldig gode tips, som i de fleste tilfeller ville vært feilen, og det setter jeg pris på!

Men er det noen som kanskje kan spesifisere innstillingene de bruker (med en god ned-hastighet) slik at jeg kan sjekke med det jeg har satt opp?

Dette er det eneste jeg vil tro kan hjelpe meg ut her.. Håper på svar :)

Virker som et portproblem, bruker utorrent , der kan jeg sjekke om porten er åpen

:yes:

ps, bruker default, uten endring

Endret av netted
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...