førstegangsbygger Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 siden jeg ikke er særlig glad i Bill Gates har jeg planer om å gå over til linux. Jeg har brukt redhat 8 en stund nå, og trives med det, selv om jeg kanskje synes ting er for tungvindt. Jeg har lurt litt på om jeg skal kjøpe en distro, for da og få med litt mer guider og kanskje noe kommersiell programvare. Det er viktig at det er lett å komme inn i, da jeg ikke har tid til å stille på så mye. Oset skal brukes til internett, jobbing (office) og andre "kjedlige" ting. Jeg har ikke lenger tid til å spille, og maskinen skal ha dualboot med winXP. Har sett litt på www.linuxbutikken.no, og lurer litt på suse 8.2 eller mandrake 9.1. Hvilken av disse anbefales? Bør jeg gå for personal, pro eller powerpack? :-? Lenke til kommentar
Qrt_ Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Mandrake 9.1 er bare ute i "beta-versjon" (rc2) såvidt jeg vet, så det er kanskje lurt å vente til den endelige versjonen i tilfelle. Lenke til kommentar
førstegangsbygger Skrevet 23. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2003 det står på linuxbutikken at man kan forhåndsbestille de endelige versjonene av mandrake og suse. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Skal du kjøpe noe kan du jo prøve Xandros. Da får du jo med Crossover Office/Plugin og Lenke til kommentar
mandela Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 blanc, kan du svare meg på pm som jeg har sendt deg? Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Ja, hvis du kjører den i Windows Bedre med Mozilla i Windows enn IE i Linux Lenke til kommentar
airguard Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 hva med og prøve denne: http://www.xandros.com/index.html Jeg har den og den er lett og bruke, for en nybegynner. En annen fin ting er at du kan skrive/lese ms dokumenter uten problemer. Den må kjøpes, jeg bestilete og betalte over nett og fikk den i posten etter 4 dager (fra usa). den er også lett og installere, du trenger ikke gjøre stort annet en og følge instruksjonene. Jeg er vant til windows, og har overhodet ikke problemer med denne distroen. Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 den mandrake 9.1 er ute neste uke en gang.. den er ferdig nå og går igjennom de siste testene.. ..og den ser og er veldig bra. jeg kjører den Lenke til kommentar
Klette Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 anbefaler debian... er ikke så tungvint.. Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Xandros virka som en tro kopi av Windows med et lite klipp av typisk linux-gui! Lenke til kommentar
mandela Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 må si at SuSE 8.2 ser veldig lovende ut. ser fram til å teste denne distroen Lenke til kommentar
førstegangsbygger Skrevet 24. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2003 jeg tror jeg venter til noen får testet suse 8.2, har hørt mye bra om suse på forumet tidligere. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Xandros er jo Debian-basert, og det er jo klart en stor fordel. En enkel distro me fordeler som Apt er jo dømt til å bli suksess. Lenke til kommentar
førstegangsbygger Skrevet 26. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2003 eller kanskje redhat 9? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå