Merethe_L Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Noen som har noen erfaringer med disse som de vil dele??!!! Hvilken hadde dere valgt?? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 (endret) For det første er det mange andre tråder om disse pc'ene, sjekk ut de I tillegg finnes google you know. Jeg har brukt en Asus Eee 900 et par ganger, linux-versjonen. Den er helt knall, selve maskinen altså. men linux-distroen er crap i mine øyne. Det er så brukervennlig at man nesten ikke kan konfigurere NOE selv. Ellers er batteritiden litt laber. Så det jeg anbefaler er Asus Eee 901, den har bedre og mindre strømkrevende prosessor som øker batteritiden. Enten med XP eller Ubuntu Eee (google it) for bedre opplevelse. Endret 4. september 2008 av khaffner Lenke til kommentar
Merethe_L Skrevet 4. september 2008 Forfatter Del Skrevet 4. september 2008 For det første er det mange andre tråder om disse pc'ene, sjekk ut de I tillegg finnes google you know. Jeg har brukt en Asus Eee 900 et par ganger, linux-versjonen. Den er helt knall, selve maskinen altså. men linux-distroen er crap i mine øyne. Det er så brukervennlig at man nesten ikke kan konfigurere NOE selv. Ellers er batteritiden litt laber. Så det jeg anbefaler er Asus Eee 901, den har bedre og mindre strømkrevende prosessor som øker batteritiden. Enten med XP eller Ubuntu Eee (google it) for bedre opplevelse. Ja, så gjennom litt tråder her..men er 115 sider på den ene..så da valgte jeg enkleste utvei..;P Hmm...900 og 901?! Trodde det bare var en type jeg.... SKAL ha pc med XP..! Fåes forresten one med xp? Vett jeg kan få Eee med xp... Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Den fåes med XP ja.. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 (endret) Såvidt jeg vet fåes ikke 901 i Norge for tiden edit: jo, det gjør den visst Endret 4. september 2008 av khaffner Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Eee med XP er litt pointless, fordi det er så lite ledig plass på OS-disken at du knapt kan installere noe som helst uten å ta en annen disk/partisjon i bruk. Selv venter jeg på en 901 med Linux, så får vi se om den får en annen Linuxdistro eller ikke. Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 (endret) Ja, det finnes en 901. Faktisk finnes det mange forskjellige eee pc'r. Søk litt rundt og du finner lett info selv. Ville KLART valgt 901 foran 900 pga. batteritid bla. Importer den selv, enkelt og greit... EDIT: XP på en eee maskin er så absolutt ikke meningsløst! Har selv 8gb harddisk, og xp opptar vel faktisk bare en 2,5gb. Finnes mange guider med nlite... Endret 4. september 2008 av Menkromsen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå