Gå til innhold

Asus Eee vs Acer aspire one?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For det første er det mange andre tråder om disse pc'ene, sjekk ut de ;) I tillegg finnes google you know.

Jeg har brukt en Asus Eee 900 et par ganger, linux-versjonen. Den er helt knall, selve maskinen altså. men linux-distroen er crap i mine øyne. Det er så brukervennlig at man nesten ikke kan konfigurere NOE selv. Ellers er batteritiden litt laber. Så det jeg anbefaler er Asus Eee 901, den har bedre og mindre strømkrevende prosessor som øker batteritiden. Enten med XP eller Ubuntu Eee (google it) for bedre opplevelse.

Endret av khaffner
Lenke til kommentar
For det første er det mange andre tråder om disse pc'ene, sjekk ut de ;) I tillegg finnes google you know.

Jeg har brukt en Asus Eee 900 et par ganger, linux-versjonen. Den er helt knall, selve maskinen altså. men linux-distroen er crap i mine øyne. Det er så brukervennlig at man nesten ikke kan konfigurere NOE selv. Ellers er batteritiden litt laber. Så det jeg anbefaler er Asus Eee 901, den har bedre og mindre strømkrevende prosessor som øker batteritiden. Enten med XP eller Ubuntu Eee (google it) for bedre opplevelse.

Ja, så gjennom litt tråder her..men er 115 sider på den ene..så da valgte jeg enkleste utvei..;P

Hmm...900 og 901?! Trodde det bare var en type jeg....

SKAL ha pc med XP..! Fåes forresten one med xp? Vett jeg kan få Eee med xp...

Lenke til kommentar

Ja, det finnes en 901. Faktisk finnes det mange forskjellige eee pc'r. Søk litt rundt og du finner lett info selv.

Ville KLART valgt 901 foran 900 pga. batteritid bla.

Importer den selv, enkelt og greit...

EDIT: XP på en eee maskin er så absolutt ikke meningsløst! Har selv 8gb harddisk, og xp opptar vel faktisk bare en 2,5gb.

Finnes mange guider med nlite...

Endret av Menkromsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...