Gå til innhold

hvorfor ikke regntøy


romorv

Anbefalte innlegg

Lurer på hvorfor folk (spesielt ungdommer) ikke tar på seg regntøy når det regner? spesielt i regnbyen Bergen?.. De eneste tilfellene av "regntøy folk" er ..

 

- utlendinger som er livredd for å bli våt

- Småunger som blir tvunget til å gå med selvlysende rosa eller grå/blå regntøy

- av og til gamle folk..

 

jeg sier ikke at jeg selv tar på meg regntøy.. men jeg lurer bare på, hva er det som gjør at vi faktisk ikke gidder det?..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tar veldig sjeldent på meg regntøy når jeg skal på skolen, rett og slett fordi det blir så klamt når jeg skal sitte så mange timer inne. Men når jeg skal være mer ute når det regner, så tar jeg på meg regntøy. Skjønner ikke de som ikke tar på seg regntøy. Det er ikke kult å bli syk, er det vel? :hmm:

Lenke til kommentar

Du blir ikke våt av to minutter regn uansett, så hva er poenget med å dra med deg et plagg du ikke får brukt resten av dagen? Den lille vannmengden fordamper også nesten like raskt.

 

Forøvrig samme grunn til at jeg ikke bruker jakke, du blir ikke seriøst kald på et par minutter, så jeg gidder ikke dra med meg det plagget resten av tiden når jeg ikke er kalde plasser.

Lenke til kommentar
Jeg tar veldig sjeldent på meg regntøy når jeg skal på skolen, rett og slett fordi det blir så klamt når jeg skal sitte så mange timer inne. Men når jeg skal være mer ute når det regner, så tar jeg på meg regntøy. Skjønner ikke de som ikke tar på seg regntøy. Det er ikke kult å bli syk, er det vel? :hmm:

 

tror nok det er bare meg som reagerte på skrive måten din, "det blir så klamt når jeg sitter så mange timer inne."

det første som falt meg inn er at du bruker regnklærne inne i timen. er det ikke normalt å ta av seg jakka når man er inne?

 

jeg bruker regnjakke av den enkle grunn, liker ikke å være våt hele dagen etter en liten spasertur

Lenke til kommentar

Regntøy er ekkelt og dyrt og stygt. Regner det mye kjører jeg paraply, og blåser det for mye biter jeg det enten i meg eller blir inne. Mange helt vanlige jakker er mer enn vanntette nok til å holde vannet ute i et par minutter. Nå er jeg sjelden i situasjoner hvor jeg er nødt til å være ute lenge av gangen.

Lenke til kommentar

Personlig anser jeg meg som rimelig vanntett, og jeg er aldri ute i regnvær lenge nok til å bli syk av det uansett. Også er jeg feit, så jeg produserer godt med varme om jeg må gå et stykke i regnet. Uansett, siden jeg ikke har regntøy (og er for lat til å skaffe meg det) kan jeg ikke bruke det selv om jeg skulle ha lyst.

 

Skal jeg et sted så tar jeg heller på meg bilen som er mer enn vanntett nok for regnvær ;)

Endret av noob11
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...