picatta Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Var i Alanya nylig og tok noen kveldsbilder av dama. Bildet ble tatt av ett Canon EOS 450D, med f/8, eksponeringstid 1/60 sek og ISO400. Er fortsatt på hobbystadiet med fotografering, men synes at disse bildene er utrolig fine. Ønsker gjerne tips og kritikk om hva som kunne vært gjort bedre (om det er mulig ) Liker spesielt hvordan vannet "leker" med føttene hennes her. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Gå lengre ut i vannet! Blir rart å kutte noen midt på leggen slik som det der =) Ser også litt undereksponert ut / litt for lite highlights. Posering er OK, ville kanskje løfta haka liiitt til. Hvordan er de i farge? Lenke til kommentar
picatta Skrevet 4. september 2008 Forfatter Del Skrevet 4. september 2008 De finnes ikke i farge, bildene er tatt i svart/hvitt, de er heller ikke redigert. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 De finnes ikke i farge, bildene er tatt i svart/hvitt, de er heller ikke redigert. Ai, skikkelig dogme? Det er faktisk relativt vellykket med det harde lyset, men i det bildet der hun vasser i vannkanten blir det for lite lys. Og dere kunne gått ha beveget dere lenger ut, som O skriver. Jeg ville også ha valgt et mer luftig horisontalt format enn dette litt trange utsnittet. Det andre med hendene synes jeg er mye bedre. Skyggene er flotte, og lyset kler motivet her. Den skeive horisonten med den flotte strukturen hjelper også på, men jeg hadde ønsket meg litt mer kontakt med henne. Det er ikke helt feil slik som dette heller, men det kunne blitt bedre med kontakt. Enten er dette veldig gjennomtenkt, eller så er det litt tilfeldigheter som gjør bildet severdig. Jeg tipper det siste. For ellers er du en veldig streng dogmefotograf, men det ville gått mer klart frem i teksten. Likevel, et severdig bilde for meg. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Likte poseringen på det første bildet veldig godt. Likte bakgrunnen osv. på det andre, men ikke poseringen. Generelt sett likte jeg nok det første best. Lenke til kommentar
picatta Skrevet 5. september 2008 Forfatter Del Skrevet 5. september 2008 De finnes ikke i farge, bildene er tatt i svart/hvitt, de er heller ikke redigert. Ai, skikkelig dogme? (...) Enten er dette veldig gjennomtenkt, eller så er det litt tilfeldigheter som gjør bildet severdig. Jeg tipper det siste. For ellers er du en veldig streng dogmefotograf, men det ville gått mer klart frem i teksten. Likevel, et severdig bilde for meg. Bildene er ifra familie albumet så ingenting er nøye gjennomtenkt, annet at jeg ønsket meg noen profilbilder i solnedgangen og at jeg ønsket å ha dem i svart/hvitt. Jeg valgte å ha en liten blender og bruke blits, dette for å få motivet godt belyst og skarpt, mens bakgrunnen ville bli mørk og mystisk. (Det var fortsatt dagslys når bildene ble tatt) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå