Adelsmannen Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 (endret) Etter å ha installert en ny harddisk, nekter PCen å starte på venlig måte. Jeg får beskjed om at den ikke finner BOOTMGR. Dersom jeg booter via den gamle harddisken (der systempartisjonen ligger), starrter datamaskinen på vanlig måte. Jeg har selvfølgelig søkt etter en fil med navnet BOOTMGR, emn finner den ikke. Svært takknemlig dersom noen kan hjelpe! Operativsystemet er forresten 64 bits vista. Endret 4. september 2008 av slaskussen Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Det er jo disken med Systempartisjon som skal bootes fra BIOS, ikke Windows partisjonen (Boot). Normalt er System og Boot samme partisjon, men det er ikke uvanlig at de er på forskjellige disker. Som regel ønsker man å ha de sammen, men hvis man installerer Windows på ny disk mens den gamle er tilkoblet så blir blir det ofte delt. Lenke til kommentar
Adelsmannen Skrevet 5. september 2008 Forfatter Del Skrevet 5. september 2008 Nå er det i orden igjen. Jeg har endret "rekkefølgen" på harddiskene i bios. Disken med systempartisjonen var av en eller annen grunn ikke nr 1 lengre, og ble derfor ikke brukt til å boote. Hvorfor det hadde blitt sånn, vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Det blir jo sånn når man kobler til og fra disker. BIOS vet ikke av seg selv hvilken av diskene som skal boote. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå