Gå til innhold

Plz...hjelp meg med dette...

Anbefalte innlegg

jeg hadde installert xp da maskina klikka.da installerte jeg xp igjen i en annen harddisk.problemet er at alt det jeg hadde lagret under mine dokumenter har jeg ingen tilgang til hvis jeg skal inn i mappen. acces denied kommer det frem. er det umulig aa komme meg inn paa mappen..

En annen ting er at jeg ikke faar byttet til norsk tastatur i XP hvordan gjor jeg dette..

Ver s[ snill og hjelp meg..

hilsen kristian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å få "access" på mappa, så høyreklikker du på den, velger Properties -> Security -> Advanced -> Owner -> Velg en eier... Og merk av for "Replace owner on subcontainers and objects" -> OK -> OK...

Da burde det funke hvis jeg forsto problemet ditt korrekt.

Om du har norsk OS, så greier du vel å finne frem for det :D

Lenke til kommentar

takk for tipsset...kom litt lengre inn i mappen naa men jeg faar ikke aapnet noen av dokumentene...det kommer frem at jeg ikke har adgang til aa forandre paa dokumentene...

Herregud hva skal jeg gjore det er 3gb med viktige dokumenter...

Har du noen flere tips..

Det tipset med aa skifte spraak fungerer ikke..jeg har ikke noe ikon nederst paa start linjen...

hilsen kristian

Lenke til kommentar

Hva om du oppretter er bruker på det nye oppsettet med samme brukernavn og passord som på det gamle oppsettet, og så prøver å åpne de med det?

Vedrørende problem 2, gå inn på kontrollpanel-keyboard-og så i en av menyene der skal du kunne velge det. det er da forwin2k, men tror oppsetet ligner på XP.

Lenke til kommentar

har allerede provd aa bruke samme brukernavn og passord men det fungerte ikke..huff..

er det ikke noen maate aa hacke seg inn paa mappen paa..

det maa da vaere mulig..

skal prove dette med tastaturet naa..

herregud jeg sliter om jeg ikke faar dokumentene opp..har oppgaver som maa leveres..

hilsen kristian

Lenke til kommentar

Altså om det er så krise kan du vel kopiere de fra dos/WinXP sikkerhetsconsole til en disket så åpne de i en win98 maskin? da skulle vel "eierskapet" være vekke? Du må nokk da lese litt hvordan man bruker dos(er ikke så vanskelig), men er det så viktig er det verdt det. Du bruker ikke mer en 1 time på å lese deg til hvordan man kopierer filer. Du bruker Cd til å gå til en mappe, så trenger du bare å finne kopier og lim inn komandoen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...