Gå til innhold

Holder slide telefoner kvalitetsmessig?

Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-82119

Det finnes jo etterhvert mange slide telefoner på markedet.

Holder de seg kvalitetsmessig over tid, dvs blir det kontaktproblemer eller mye slark eller er de som nye år etter år?

Er det gode og dårlige løsninger, og er noe leverandører bedre enn andre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt min Nokia N95 siden mai i fjor, og den er fortsatt fast og fin i slideren. Den har blitt utsatt for helt normalt bruk (ligger mye i bukselommen) og er altså fortsatt fin. Jeg vet at mange har hatt problemer med slark på denne telefonen (særlig de første som kom), men min er altså like bra som da jeg fikk den.

Lenke til kommentar
Det finnes jo etterhvert mange slide telefoner på markedet.

Holder de seg kvalitetsmessig over tid, dvs blir det kontaktproblemer eller mye slark eller er de som nye år etter år?

Er det gode og dårlige løsninger, og er noe leverandører bedre enn andre?

Hehe...jeg har en artig liten historie om det.

For noen måneder siden hadde jeg en Nokia 5300 (slide) som jeg var ganske lei av. Så for å få ny mobil mishandlet jeg den så mye jeg kunne, kastet den ned slalombakken, kastet den på fotballbanen, slang den 10 meter opp i luften og den landet rett på gym-gulvet os. Og for å si det sånn: Jeg merket ikke en dritt i forskjell mellom NY og MISHANDLET så jeg vil tørre å påstå at de har meget god kvalitet og at du ike behøver å bekymre deg for dårlig kontakt.

Det endte med at jeg tok knekken på den ved å smadre skjermen med et plastikk sverd :whistle:

EDIT: Kan legge til at jeg hadde en dum onkel som trodde at det var en klapp-telefon, tregner jeg å si mer?

Endret av NorkaBorka
Lenke til kommentar

Folk behandler telefonene sine utrolig forskjellig. Har selv hatt flere slidere og aldrig hatt problemer med dem. Men hører folk som sier at "disse slidere bare ryker" .. Mulig de aldrig har hatt en selv, men bare regner med at det er en svakhet.

Så, behandler du telefonen din bra? Om du føler at du gjør det, så er det ikke noe problem med å gå for en slider :)

Kan legge til at jeg hadde en dum onkel som trodde at det var en klapp-telefon, tregner jeg å si mer?

Hehe, har hatt så mange kunder som nesten har revet disse i to da de også har trodd det var klapp-telefoner ;)

Lenke til kommentar

Tror de fleste av dagens slidere har god kvalitet. Noe som uansett er lurt (slider eller ikke) er å søke litt på nettet når du har sett deg ut en telefon. Ofte er det folk som spør om det samme eller som vil ha utløp for sin frustrasjon over dårlig kvalitet. Hvis du ikke finner sånne poster på forskjellig forum er det et godt tegn.

Når det gjelder folks mishandling av mobiler så er det bare :( ...

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Jeg har lest mange reviewer på nettet, og veldig ofte så står det at "dette er en slide telefon og den kommer garantert til å ryke" og lignende.

Har bl.a sett på htc touch pro.

Reviewene der spriker enormt på byggekvalitet, fra elendig til fantastisk.

Begynner nesten å tvile på om de tester samme telefon til tider.

Lenke til kommentar

Tafset litt på Touch Pro-en i dag, og byggekvaliteten på selve sliden virket grei. Det var noe knirking i qwerty-tastaturet og det hadde litt plastfølelse.

Skal hente den på jobb i morra, så da får jeg sjekket det litt nærmere.

Har fra før av en S710 som jeg synes har god byggkvalitet. Sliden er bedre nå enn da den var ny.

Lenke til kommentar
EDIT: Kan legge til at jeg hadde en dum onkel som trodde at det var en klapp-telefon, tregner jeg å si mer?

"HADDE" en dum onkel?

Mishandlet du han også? :dontgetit:

Off-topic, men jeg skal svare deg på det.

Nei, kanske det var litt feil formulert. Det jeg mente var at jeg HAR en onkel som på det tidspunktet prøvde å "åpne" telefonen.

Lenke til kommentar
Folk behandler telefonene sine utrolig forskjellig. Har selv hatt flere slidere og aldrig hatt problemer med dem. Men hører folk som sier at "disse slidere bare ryker" .. Mulig de aldrig har hatt en selv, men bare regner med at det er en svakhet.

Så, behandler du telefonen din bra? Om du føler at du gjør det, så er det ikke noe problem med å gå for en slider :)

Kan legge til at jeg hadde en dum onkel som trodde at det var en klapp-telefon, tregner jeg å si mer?

Hehe, har hatt så mange kunder som nesten har revet disse i to da de også har trodd det var klapp-telefoner ;)

Enkelte burde ikke ha adgang til mobil-avdelingen :nei:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...