Gå til innhold

Lenovo IdeaPad S10


Anbefalte innlegg

Joda, men nå vet vel ikke vi om de har sammenlignet mot det samme tastaturet? Finnes mange forskjellige tastaturstørrelser her i verden.

 

Ifølge mine iskalde beregninger kan det i alle fal se ut til at Asus enten har skrytt på seg noen ekstra prosent, eller at Lenovo har unnlatt et par prosent (noe som virker mindre sannsynlig).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp. S10 mangler n-trådløst samt 6-cellers batteri. Til gjengjeld er S10 bedre når det kommer til byggekvalitet samt touchpad og museknapper.

 

Lenovo pleier som oftest å være veldig perfeksjonistiske med tanke på bl.a. touchpad og museknapper, men om den har "touch flow" vet jeg ikke.

 

Er det berøringsflate vs. kapasitiv flate (eller hva det kalles) du mener?

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Aha, nå skjønner jeg hva du mener. Stilig funksjon.

 

Å "tappe" er ikke helt det samme som å trykke ned venstre musetast. Har selv merket på min MSI Wind at det var mange skritt ned fra min forrige Lenovo-maskin når det gjelder musetaster/touchpad-overflate. Det samme gjelder EEE-pcene også forøvrig.

 

Men om Lenovo har denne mulititap-funksjonen, vet jeg ikke.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Aha, nå skjønner jeg hva du mener. Stilig funksjon.

 

Å "tappe" er ikke helt det samme som å trykke ned venstre musetast. Har selv merket på min MSI Wind at det var mange skritt ned fra min forrige Lenovo-maskin når det gjelder musetaster/touchpad-overflate. Det samme gjelder EEE-pcene også forøvrig.

 

Men om Lenovo har denne mulititap-funksjonen, vet jeg ikke.

Så lenge den har en Synaptic-touchpad, så har den hvertfall mulighet til multitouch. Leste noe fra IBM Researcher eller noe her om det: http://www.ibm.com/developerworks/library/...hpad/index.html

 

Men det viktigste her er vel: Har den det samme pipeproblemet som de Thinkpaddene har? (kilde). Min thinkpad har en lav høyfrekvent pipelyd som snart får meg til å kaste laptoppen i veggen (ikke at den vil ta skade av det, siden det er en thinkpad, men)... Så lenge IdeaPad ikke har den lyden, så er det en meget aktuell ultraportabel.

Lenke til kommentar

Pipeproblemet du snakker om er ikke noe alle Thinkpader sliter med. Har de siste årene vært omgitt av flere titals Thinkpad-maskiner, og også brukt en selv over en periode på 2,5 år, og jeg har aldri hørt en eneste pipelyd / høyfrekvent lyd fra disse.

 

De har tvert imot vært de mest lydsvake pc-ene, og jeg er _svært_ kresen når det kommer til støy.

 

Er det noen fellesnevner på de Thinkpadene som sliter med disse høyfrekvente lydene? (Ytelsesmonstrene f.eks.?).

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Pipeproblemet du snakker om er ikke noe alle Thinkpader sliter med. Har de siste årene vært omgitt av flere titals Thinkpad-maskiner, og også brukt en selv over en periode på 2,5 år, og jeg har aldri hørt en eneste pipelyd / høyfrekvent lyd fra disse.

 

De har tvert imot vært de mest lydsvake pc-ene, og jeg er _svært_ kresen når det kommer til støy.

 

Er det noen fellesnevner på de Thinkpadene som sliter med disse høyfrekvente lydene? (Ytelsesmonstrene f.eks.?).

Ser ut som det er en del av Thinkpadene med Core Duo-prosessorene som har dette problemet, men det er vist veldig individuelt. Om det blir foresaket av høy load, lav load, at laderen sitter i, eller at den kjører på batteri ser også ut til å variere fra maskin til maskin: http://forums.lenovo.com/lnv/search?q=high...true&page=1

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...