Gå til innhold

Firefox inisterer på å starte med http://start.ubuntu.com/8.04/

PelleP

Anbefalte innlegg

Jeg foretrekker at Firefox åpner med de vinduer og faner som jeg brukte sist, men i det siste begynner den altid med Firefox inisterer på å starte med http://start.ubuntu.com/8.04/. Under instillinger står det at Firefox skal begynner med de vinduer og faner som jeg brukte sist, men i adressefelet under står det "chrome://ubufox/content/startpage.html". Jeg har prøvd å fjerne det, men det kommer tilbake hele tiden.

Fryktelig irriterende! :mad:

Noen som kan forklare hva som skjer?

Endret av PelleP
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tydeligvis får du ikke skrevet til konfigurasjonsfilen til firefox av en eller annen grunn. Gjelder dette alle instillinger du foretar deg, eller kun startsiden?

Prøv å skriv i terminal:

sudo chown -R <ditt brukernavn> ~/.mozilla

Jeg beklager!

Jeg skev et svar på Rexonors innlegg, men av en eller annen grunn ble det visst ikke lagret.

Jeg gjorde som Rexinor sa og endret startside. Etter det starter Firefox med de fanene jeg hadde når jeg lukket. Jeg skjønner ikke så mye av det, men problemet er altså løst.

Endret av PelleP
Lenke til kommentar

Det er greit å forstå hva som var problemet, og eventuelt lære å løse lignende problemer sjøl.

Du hadde ikke skriverettigheter i ~/.mozilla. chown endrer eierskap av filer. Bryteren -R (--recursive virker også) forteller chown at den skal endre rettigheter rekursivt. Hvis du skriver "man chown" får du manualen til chown.

Det var sikkert litt uheldig bruk av sudo som foråsaket det. Bruk gksudo (for Gnome) eller kdesu (for KDE) når du skal starte grafiske programmer med superbrukerrettigheter.

Endret av haalo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...