Gå til innhold

Erfaringer med Uttern T55?


Anbefalte innlegg

Går og lurer litt på Uttern T55 m/135 HK'er Mercury Optimax...

 

Noen her som har denne båten, eller evt. D55 (som jo er helt lik bortsett fra at denne har dekk) som kan komme med erfaringer på godt og vondt?

 

Med 135 HK'er gjør denne båten 46 knop (ifg. forhandler), men jeg har hørt flere steder at denne går litt hardere i sjøen enn sine konkurrenter grunnet litt flatere V-bunn?

 

Setter pris på å få deres erfaringer angående denne båten.

 

PS! Setter også stor pris på om dere som svarer faktisk har kjørt denne båten, slik at det ikke bare blir synsinger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2006 modell.

Er en kompis sin, men jeg har kjørt den selv om, og vært mye med i den.

Jeg lurer på om motoren kan være feilmontert. Altså, den legger seg ut på ene siden med en gang den kommer i plan, uansett folketall i båten.

Men regner med flaps vil gjøre saken relativt bedre.

Okay...

 

Det samme kan det egentlig være, siden jeg nå har kjøpt meg ny båt :)

 

Det ble til slutt:

 

Askeladden 535 m/115 HK'er Mercury Optimax

 

Tillegsutstyr:

1. Balistic Stålpropell

2. Bord m/søyle

3. Navmann 6500 kartplotter

4. Puter i baugen

 

Kjøleboks og teak er standard.

Prisen ble til slutt 298.000,- ferig sjøsatt.

Lenke til kommentar

Takk skal du ha :)

 

Ja, jeg føler jeg gjorde ett klokt valg og ikke lot meg blende av Uttern sin utstyrspakke.

Jeg sitter med en veldig god følelse, og angrer ikke på valget.

 

Når jeg satt i båten, så synes jeg den virket veldig påkostet og solid. Den var LITT mindre enn de andre, men jeg synes bare det gjorde den mer kompakt.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei,

 

Har testet en Uttern T55 med 135hk optimax for ett par uker siden. Det var en 08 modell.

Veldig flott båt med gode kjøreegenskaper! Motoren er kansje noe av det beste jeg har testet... En så stillegående og god motor skal du lete lenge etter...

Fant ikke noe spesielt med negative ting ang. båten, men jeg er kansje ikke så ekspert på akkurat det området...

Men prøv den, og liker du den. Kjøp den :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...
Hei,

 

Har testet en Uttern T55 med 135hk optimax for ett par uker siden. Det var en 08 modell.

Veldig flott båt med gode kjøreegenskaper! Motoren er kansje noe av det beste jeg har testet... En så stillegående og god motor skal du lete lenge etter...

Fant ikke noe spesielt med negative ting ang. båten, men jeg er kansje ikke så ekspert på akkurat det området...

Men prøv den, og liker du den. Kjøp den :)

jeg liker selve båten,men syns båten er litt tung i ræva når du skal gå fra 3-4knop og opp i plan. kunne ikke ha gasspaken på litt over halv styrke og plane. da gikk det veldig tregt å få den i plan. måtte først ta full gass og så slakke av igjen.

den ligger godt i sjøen og er behagelig å styre,men båten føltes veldig tung som tidligere nevnt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...