Gå til innhold

Innloggingsproblemer i Diskusjon.no

Anbefalte innlegg

Det er én ting jeg har hatt problemer med på Diskusjon.no i det siste. Og det er innloggingen. :(

Hver eneste gang jeg skal logge inn på forumet er jeg nødt til å gjøre det 2 ganger. Jeg skriver brukernavn og passord, og trykker "logg inn". Det som så skjer er at brukernavn og passord blir borte, og jeg er nødt til å gjøre det på nytt. Andre gangen funker det helt fint.

Dette skjer hver eneste gang, helt uten unntakk - og uavhengig av maskin og/eller nettleser!

(Kanskje ikke verdens største problem - men det er allikevel grenseløst irriterende at jeg må gjøre dette igjen, og igjen, og igjen, hver eneste gang jeg skal logge inn)

Hjelp anyone? :)

Endret av Professoren
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Merket dette for en stund tilbake at det ble et problem for meg, at jeg måtte logge meg inn igjen, og når jeg først var innlogget ble jeg som oftest utlogget igjen.

Så ja, dette er et problem. Merket at i IE, så er dette et enda større problem, enn i Firefox.

Lenke til kommentar

I forbindelse med å finne ut av den egentlige årsaken til problemet trenger jeg å vite hva dere gjør når problemet oppstår. Hvor logger dere inn, hva gjør dere før dere logger inn. Hvilke innstillinger har dere i nettleserene etc.

Er for eksempel cookies deaktivert?

Jeg sliter rett og slett med å klare å reprodusere feilen. :)

Lenke til kommentar

Jeg opplever dette når jeg logger inn fra en annen maskin enn min stasjonære. På den stasjonære har jeg satt opp Firefox til å huske brukernavn og passord, slik at jeg alltid er innlogget når jeg besøker Diskusjon.no. Jeg logger aldri av manuelt på den stasjonære PCen. Selv om jeg logger på fra en annen PC enn min stasjonære, og manuelt logger meg ut igjen, så fortsetter jeg å være innlogget hele tiden på min stasjonære. Bare for å gjøre det klart så er det når jeg logger på fra andre PCer enn den stasjonære at jeg må logge inn 2 ganger. Dette gjør jeg ved å forsøke å logge inn fra hovedsiden når jeg besøker Diskusjon.no med URLen www.diskusjon.no. Første innlogging fører meg rett tilbake til hovedsiden som om jeg bare trykket refresh.

Jeg bruker standardinnstillingene for cookies i Firefox, med unntaket at Firefox tømmer cachen når den avsluttes.

PS. Ville det ikke kunne hindre kapring av kontoer dersom man hadde blitt utlogget når man logger inn fra en annen PC eller IP? Jeg vet dette skjer på Intra dersom man logger seg inn fra 2 forskjellige plasser. Da blir man automatisk utlogget fra de plassen man logget seg inn fra tidligere. Men jeg vet ikke om dette kommer av at jeg manuelt logger ut fra Intra alle andre plasser enn på den stasjonære PCen. Resultatet er i alle fall at jeg må manuelt logge inn på Intra igjen, til tross for at Firefox husker brukernavn og passord, dersom jeg logger på fra en annen plass enn den stasjonære.

Endret av Skagen
Lenke til kommentar

Edit:

Jeg klarer kun å reprodusere det om jeg slår av cookies helt, og da er kan jeg godt forstå at det ikke funker.

Så jeg trenger nok mer info for å finne ut av dette. :)

(gjerne også nettleser m versjonsinfo etc)

Har informert utviklerene av systemet om feilen og venter i spenning på dems formening om hva som kan være galt.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...