Requi Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Jeg holder på å ta bil-lappen, og kjørelæreren min gav meg i hjemmelekse til neste gang (onsdag) å si de 5 viktigste tingene man må gjøre før man svinger til høyre. Han sa til meg at jeg ihvertfall måtte kunne de 5 første av 12 eller noe slikt. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 1) See til bege sider 2) sett på blink lys i god tid 3) Brems ned i god tid 4) Velg riktig gir 5) -.. Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Speil! Sjekk speil! Sjekk og si speil til læreren noen ganger, så blir du hans yndling. Skal du svinge til høyre så må du se etter syklister og gående folk som f.eks. går på fortau eller langs vegen. Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 (endret) Speil Plassering Blinklys Speil Bremse ned Speil Blindsone ( i tilfelle sykkelister eller scootere) Girskift Orienter deg i retningen du skal kjøre inn i, mens du kjører forsiktig inn. (Det ble en rar setning) Endret 4. september 2008 av Rs125 Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Orienter deg i retningen du skal kjøre inn i, mens du kjører forsiktig inn. (Det ble en rar setning) ...mens du også må få med deg eventuelle skilt. (F.eks. ny fartsgrense, forkjørsvei, etc.) Lenke til kommentar
hanvar Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 (endret) 1. se i innvendig speil 2. sett på blinklys 3. se i sidespeilet 4. sjekk blindsone 5. plasser bilen helt inn til kanten dersom det er ledig Endret 5. september 2008 av hanvar Lenke til kommentar
Parr Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 (endret) Er vel litt annerledes fra kjørelærer til kjørelærer, men regner med at det er ganske likt. Men snakka om det her med min på forrige time faktisk, og de 5 viktigste vil være: 1. Invendig speil 2. Blink 3. Høyre speil 4. Plassering 5. Brems... og for guds skyld... SVING! Blindsona når du svinger til høyre behøver ikke være med så lenge du har oversikt (ye, i know, høres litt ødelagt ut, men fant liksom ikke riktig formulering ^^) Ved FELTskifte (høyre og venstre) og venstresving skal blindsona alltid være med da... Endret 5. september 2008 av Parr Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 (endret) 1. Se i sidespeil/bakspeil 2. Brems ned i god tid før krysset/plassering 3. Blinkelys 4. Sjekk sidespeilet 5. Sving Har du vikeplikt må du vente, er det en vei på andre siden må du sjekke den. Endret 6. september 2008 av Bruktbilen Lenke til kommentar
Requi Skrevet 9. september 2008 Forfatter Del Skrevet 9. september 2008 (endret) Er vel litt annerledes fra kjørelærer til kjørelærer, men regner med at det er ganske likt. Men snakka om det her med min på forrige time faktisk, og de 5 viktigste vil være: 1. Invendig speil 2. Blink 3. Høyre speil 4. Plassering 5. Brems... og for guds skyld... SVING! Blindsona når du svinger til høyre behøver ikke være med så lenge du har oversikt (ye, i know, høres litt ødelagt ut, men fant liksom ikke riktig formulering ^^) Ved FELTskifte (høyre og venstre) og venstresving skal blindsona alltid være med da... Skal huske på dette. Har time i morgen, så får se hva kjørelærer syns om denne fine forklaringen Forresten, kan det være sperre på RPM'ene i bilen jeg kjører? Det er en Volvo noe (2000-->), og når jeg kommer til 3.000 RPM så virker det som den "lægger", altså holder tilbake krefter helt til jeg trykker gassen langt ned. Og en ting til, clutchen og gassen er helt "ekkel" syns jeg. Har kjørt en Avensis i nesten 2 år nå, og når jeg skulle prøve Volvoen til kjøreskolen så fikk jeg nesten hetta av den ekle gassen og clutchen Men men, får gjøre det beste utav det sikkert. Endret 9. september 2008 av Requi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå