Gå til innhold

Prisantydning på pc som skal selges?

Anbefalte innlegg

Skal selge min 1.5 halvt år gamle pc og bare lurer på om prisen jeg ber for den er innen rimeligheten, fordi jeg synes den er bra :)

AMD64 3800+ 2.6Ghz

1.5GB ram

250GB HD Seagate Barracuda

7600GT med ny Zalman kjøler og minnneheatzinks

DVD DL +/- Brenner

Viftestyring i front

Kan følge med Vista eller Xp Pro.

Pris 2499,-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig synes jeg det hørtes veldig dyrt ut sånn førsteinntrykk. i tillegg til at du har brukt dette. sett det sammen selv på prisguide, ihvertfall tilnærmet, så dårlig som det meste der er vel ikke mulig å få tak i , så trekk litt ned på litt bedre deler du velger.

men jeg sier som moal over meg, mer info!

Lenke til kommentar

Da er det overpris. Så lenge det er uten skjerm, tastatur eller mus.

Med gyldig Vista lisens er det noe bedre, men da må den være gyldig.

Hvorfor:

1. Tilsvarende ytende CPU koster i dag ca 300 - 400 kr.

2. OK kabinett med PSU får man for 400 - 500 kr.

3. Hovedkort som er like bra for 400 - 500kr

4. Skjermkort som er like bra for 500 kr

5. DVD - brenner, 200 kr

6. Minne, 200 kr

7. Harddisk, 350 kr

8. Viftestyring er ingenting verdt.

Sum med høyeste anslag kr 2 650. Dersom noen mener jeg har tatt for dårlige deler, legg på 400 og vi fremdeles bare på ca 3 000.

En 1,5 år gammel PC er egentlig ikke verd mer enn 50 - 70 % av nypris for tilsvarende i dag. Dvs at uten OS er den verdt mellom 1 300 og 2 000 kr. Pga at PC-en har DDR-ram og socket 939 hovedkort er den ellers relativt uoppgraderbar, noe som indikerer at man må legge seg lavest i intervallet.

Lenke til kommentar
Da er det overpris. Så lenge det er uten skjerm, tastatur eller mus.

Med gyldig Vista lisens er det noe bedre, men da må den være gyldig.

Hvorfor:

1. Tilsvarende ytende CPU koster i dag ca 300 - 400 kr.

2. OK kabinett med PSU får man for 400 - 500 kr.

3. Hovedkort som er like bra for 400 - 500kr

4. Skjermkort som er like bra for 500 kr

5. DVD - brenner, 200 kr

6. Minne, 200 kr

7. Harddisk, 350 kr

8. Viftestyring er ingenting verdt.

Sum med høyeste anslag kr 2 650. Dersom noen mener jeg har tatt for dårlige deler, legg på 400 og vi fremdeles bare på ca 3 000.

En 1,5 år gammel PC er egentlig ikke verd mer enn 50 - 70 % av nypris for tilsvarende i dag. Dvs at uten OS er den verdt mellom 1 300 og 2 000 kr. Pga at PC-en har DDR-ram og socket 939 hovedkort er den ellers relativt uoppgraderbar, noe som indikerer at man må legge seg lavest i intervallet.

Takk for en ordentlig svar, med mange gode poeng! Skal sette ned salgsprisen på pcen med en gang :thumbup: Pcen følger med Gyldig License av Vista Home Premium, hvis det kan gjøre prisen bedre? Men igjen, takk.

Lenke til kommentar

Ikke meningen at jeg skulle være frekk med deg. Jeg antok egentlig du hadde 3800+ dobbeltkjerne.

Ellers er det nok PCIe, ikke AGP, uten at det gjør skjermkortet i seg selv veldig mye bedre.

Forøvrig rimer det ikke helt med 939 og DDR2. Du har nok DDR, ikke DDR2. Om du har dualcore vil det trekke opp verdien på pakken med noen kroner. Trondtang: 3800+ kommer også i dobbeltkjerne

En god prosessor til 939 koster stort sett skjorta i dag. En opteron går gjerne for opp mot 1000 kroner, da snakker vi bare om CPU alene.

Klart du kan klare å få 2000 kroner for PCen, men et realistisk anslag vil være rundt 1000-1500. Hva dem selger for på finn trenger ikke nødvendigvis være en pekepinn for hva du vil få for den. Selv har jeg problemer med å tro at alle får så mye som dem ønsker på finn. Det samme gjelder forøvrig QXL. Det er lenge siden jeg har sett store bud på dårlig hw på QXL.

Lenke til kommentar
Ville ikke gitt mer enn 1 krober over 1500kr.

Prosessorern er dårlig 2.4ghz singelcore https://prisguiden.no/product.php?productId=18700

Skjermkortet er et utdatert agp kort

1.5gb minne med vista

ikke så stor harddisk at det gjør noe

nei ikke prøv å svindle noen med det oppsettet der.

1500kr, 2000kr vis du er heldig

Er jo ikke ett agp kort? Har da både spillt COD4 medium 1280x1024, bioshock high.. uten problemer. Pcen er ikke så utdatert som alle skal ha det til, er da værdt 2000,-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...