Oldcrow Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Hei. Smalt rått og plutselig uten forvarsel i stad, og pc og skjerm døde. Skjermen er "greit nok", ødelagt. Men, hva er gått i pc`en? Lyset på Strømforsyningen lyser, men ingen reaksjon når jeg forsøker å skru på. Er dette eventuelt noe de kan teste hos f.eks. Computercity? Jørgen Lenke til kommentar
Sertito Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Hei.Smalt rått og plutselig uten forvarsel i stad, og pc og skjerm døde. Skjermen er "greit nok", ødelagt. Men, hva er gått i pc`en? Lyset på Strømforsyningen lyser, men ingen reaksjon når jeg forsøker å skru på. Er dette eventuelt noe de kan teste hos f.eks. Computercity? Jørgen Strømmforsyninga di er om ikke ødelagt, veeeldig svekket;) det er antagelig problemet muligens har du kortsluttet hovedkortet, men regner med strømforsyning Lenke til kommentar
Oldcrow Skrevet 4. september 2008 Forfatter Del Skrevet 4. september 2008 Hei.Smalt rått og plutselig uten forvarsel i stad, og pc og skjerm døde. Skjermen er "greit nok", ødelagt. Men, hva er gått i pc`en? Lyset på Strømforsyningen lyser, men ingen reaksjon når jeg forsøker å skru på. Er dette eventuelt noe de kan teste hos f.eks. Computercity? Jørgen Strømmforsyninga di er om ikke ødelagt, veeeldig svekket;) det er antagelig problemet muligens har du kortsluttet hovedkortet, men regner med strømforsyning Får inderlig håpe du har rett, da blir det nok å bestille en Mist til, så får vi se. Lenke til kommentar
Sertito Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Men er ikke sikker så håp på et mer sikkert svar;) Lenke til kommentar
kenzuke Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 (endret) Du kan dra ut strømkontakten til PC-en, og i mens ta ut batteriet til hovedkortet. La batteriet og strømmen ligge avkoblet i 5min før du setter tilbake batteriet og kobler strømmen tilbake igjen. Det KAN fungere, men komponent(ene) blir nok ikke som før, desverre ... Greit med overspenningsvern Har sjøl (i mine yngre dager) gitt PSUen en smell ved å justere på voltbryteren bakpå. Metoden jeg beskrev over var det som måtte til for å få liv i f%#"skapen igjen, men som sagt - da er du heldig. Lykke til! :-) Endret 4. september 2008 av kenzuke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå