phax Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 heisann, jeg spiller ikke, men jobber mye med programmer som photoshop, illustrator, indesign, flash, osv.. lurte på hvor stor betydning et bra skjermkort har i denne sammenhengen? har nå et fantastisk gf3 ti200 64mb.... :oops: sikler litt etter et radeon 9500pro 128mb. også fordi jeg nå ikke har muligheten til og kjøre dual vga/tv out. (irriterende og bytte frem og tilbake hele tiden..) men så var det jo pengene da, og ettersom jeg må skaffe meg et nytt kabinett og skjerm først, og helst en til hd så... ja hvertfall, hvor stor forskjell er det ytelsesmessig i disse programmene var vel det jeg lurte på! og forresten, visst noen kan tipse meg om en bra 19" flatscreen til en behagelig pris i samme slengen (rundt 2000 lappen)! Lenke til kommentar
SverreD Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Jeg tror ikke det er noen spesiell ytelsesmessig forskjell på disse kortene i de programmene, men du vil merke en enorm forbedring i billedkvalitet som er ganske viktig med tanke på det du driver med. Da jeg gikk over fra mitt gamle gf3 til mitt radeon 9700 pro merket jeg enorm forskjell på billedkvaliteten. Jeg har desverre ingen skjermer å anbefale så det må noen andre svare deg på. Lenke til kommentar
phax Skrevet 23. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2003 hmm.. ikke det, hadde håpet på et ja så jeg kunne overtalt meg selv til og tømme konto'n litt.. men joda bildekvaliteten er jo såklart vikitg! men men, skjerm og kabinett først.. Lenke til kommentar
enmannen Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Tror det du trenger er et skjermkort fra Matrox. Best på billedkvalitet, men når ikke helt opp ved hardcore spilling. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 matrox er nok valget ditt ja, men som sagt fungerer nesten ikke til spill, (kjører rtcw med p3 600mhz og g400 glatt) Lenke til kommentar
Nicroman Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Jobber en del selv med Photoshop og Illustrator, samt at jeg bruker 2 skjermer for dette. Arbeidsfeltet på en skjerm og verktøy på en annen. Og kan bare si at med Radeon 9700Pro så fungerer det helt topp. Har også kjørt flere varianter med Matrox og kan ikke si jeg ser det store forskjelden mellom ATI og Matrox på hverken kvalitet eller ytelse i 2D.. men i 3D derimot rocker ATI stort! Skjerm : Dell 21" (Sony Trinitron 0,24) Oppløsning 1600x1200 32bit Anbefaler på det sterkeste ATI Radeon 9xxx serien til dette! Lenke til kommentar
phax Skrevet 23. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2003 nei, ser ut til at det må blir et radeon 9500pro på meg da! men den 21" tørr jeg ikke spørre etter pris på... Lenke til kommentar
007CD Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Matrox Parhelia burde dekke dine skjerm behov... 3 skjermer. Ellers er G550 best på 2D kvalitet. Billig med Dual head og noen 3D effekter. Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Ikke velg ati. er så mye dritt med drivere etc. jeg driver mye med ps og har ati r 9700pro. Jeg savner mitt gf3 for og si det slikt. men trengte noen frames til bf. Gå for matrox da jeg vet de er geniale på bildekvalitet Lenke til kommentar
007CD Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Ikke velg ati. er så mye dritt med drivere etc. jeg driver mye med ps og har ati r 9700pro. Jeg savner mitt gf3 for og si det slikt. men trengte noen frames til bf. Gå for matrox da jeg vet de er geniale på bildekvalitet ATi har fiksa driverne sine siden de gammle 8500 dagene. Du har vell ikke hatt uflaks med strømforsyning og slikt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå