Gå til innhold

Erfaringer med intensivkurs klasse B?

Patz

Anbefalte innlegg

Begynner etterhvert å nærme meg 18, så begynner å tenke på billappen.

Vurderer da å ta meg et intensivkurs (1 uke) i Brønnøysund.

Jeg har da fra før trafikkalt grunnkurs, og jeg har øvekjørt ganske mye.

Er det noen som har erfaring fra slike intensivkurs? Hvordan er strykstatistikken på intensivkurs kontra vanlige kjøretimer?

Ellers noen meninger om slike kurs?

Endret av Patz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en fetter som tok intensivkurs (2 uker) i nordfjordeid, forerkort.no mener jeg det var.

Gikk vist ganske greit, han var eneste gutt/mann og opplevde det som lærerikt, jentene derimot mente de ble dårlig behandla og var nervevrak og grein på kveldene.

Kjørte vist rundt i gamle BMW cabber som hadde teip her og der :p

Var som sagt ganske ok, men er jo en knøttliten plass og lite å gjøre på.

Han var fra Bergen,men var en god del folk fra Oslo der.

Anbefalingene han var iallefall å leie hotellrom, da lokalet som kjørerskolen stilte til disposisjon minnet han om Blitzhuset :p

Lenke til kommentar

Jeg er skeptisk til intensivkurs, da det krever langt mer kjøretrening for å bli en god sjåfør. Jeg vil bare anbefale det til erfarne sjåfører, eventuelt folk som har øvelseskjørt mye privat. Siden du snart blir 18 antar jeg du har øvelseskjørt regelmessig siden du var 16 år?

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Jeg tok intensivkurs.

Ikke dra!

Det handler ikke om å få førerkortet fortest mulig, men om å bli trygg i trafikken. Jeg gikk fra helt nybegynner til bestått førerprøve på to mnd, men jeg var seriøst redd det første halvåret jeg kjørte på egenhånd.

Kan muligens være enig med A-Jay over her, hvis du har kjørt mye privat så kanskje du kan ha noe utbytte av et slikt kurs. Men generelt: styr unna!

Lenke til kommentar

Om du bruker 2 uker eller 6 måneder på å ta førerkortet har lite å si, å bli "god" i trafikken tar flere år.

Om du lærer fort har jeg stor tiltro til at man har minst like mye utbytte av et intensivkurs som du har ved "vanlig" opplæring.

Du har fordelen av at du "bare" tenker "kjøring" i i 2-4 uker, og du har ikke bare tilfeldige innhopp i bil i forhold til "vanlig" kjøring hos en trafikkskole.

Hadde jeg tatt lappen nå, hadde jeg ikke stusset over intensivkurs i forhold til vanlig lapp rett og slett fordi nå må du ha så jævla mange timer.

Tror jeg hadde 4 kjøretimer og oppkjøring når jeg tok mitt førerkort.

Men det samme gjelder alt, skal du ta jegerprøven nå må du ha 30 timer teori eller noe pluss en saftig teoriprøve, jeg hadde vel 2 teoritimer og en miniquiz.

Er helt feil å dra alle under en kam i denne saken.

Er du lærenem i livet generelt sett, så tror jeg dette passer fint til deg. Samme gjelder for de som lett mister fokus, de tror jeg har mer utav intensiviteten på kurset kontra vanlige opplæringsformer.

Tut og kjør, velg det som du føler er best for deg (-:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...