Gå til innhold

Nytt skjermkort. Trenger forslag.

bernini

Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å kjøpe nytt skjermkort. Kriteriene mine er som følger

- Dvi utgang

- Bra TV-ut kvalitet

- Bra 2D kvalitet

- Grei nok 3d kvalitet, trenger ikke være det beste

- Helst uten vifte eller stille vifte.

- Helst under 2000 kr

noen forslag?

mvh gordito

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville anbefalt et radeon 9500 eller 9500pro til ditt formål. Den skal ha en grei tv-ut kvalitet(har ikke prøvd selv), meget god billedkvalitet, har desverre vifte og har en absolutt grei nok 3d-ytelse.

Skal du kun satse på billedkvalitet og tv ut ville jeg satset på et Matrox G550 som er suveren på billedkvalitet, men ikke så veldig god 3d-ytelse

Lenke til kommentar

ATI har i alle år vært kjent for kjempebra TV-ut! For rundt 2000 kr kan du få tak i et Sapphire 9700 kort hvis du er heldig ( kjøpte mitt for 2080 på komplett.no) Ellers er det opp til deg. Et 9500/ 9500 pro gir bra TV-ut , bra 2D og bra 3D vifte (lite støy synes jeg). Et 9100 gir Bra TV ut , bra 2D og brukbar 3D. 9000 serien får du tak i men kjøleribbe , den er litt dårligere på 3D enn 9100. Alle har DVI ut. Jeg ville ikke kjøpt noe lavere enn 9500 , men jeg er litt teknofil og spiller MYE . Er ikke spill viktig , er sikkert et 9000 / eller PRO bra nok , og stille.

Lenke til kommentar

takk for hjelp :)

Tror jeg går for 9500 med heatpipe, det virker som den beste løsningen. Trenger igrunn ikke mer enn 9100, men tror det lønner seg å kjøpe 9500, slik at jeg ikke trenger å bytte med en gang. Går det fortsatt an å modde 9500 kortet til 9700 med software?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...