Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

ny kjøler til AMD/ATI HD 4870 og phenom 9950

Anbefalte innlegg

Hei

jeg lurer på å kjøpe ny kjøler til mitt AMD/ATI HD 4870 og min Phenom 9950. dette er fordi jeg syns de blir så varme og ikke fordi jeg vil overklokke.

jeg skal kjøpe det om en stund, men jeg vil se hva dere anbefaler.

(det må ikke koste så allt for mye)

har sett litt på disse til skjermkortet:

Thermalright Hr-3 rev A

AC accelero S1 rev.2

Endret av __Rainmaker__
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
4870 er laget for å tåle de høye tempene har jeg lest på xtreme systems forumet, så du trenger ikke å bytte kjøler på den.

Hvis du skal drive med seriøs OC på skjermkortet så holder ikke stock cooller så lenge du ;)

Endret av manidress
Lenke til kommentar

Har denne på en 9850BE @ 2,8Ghz for øyeblikket, ligger jevnt over 10 grader over romtemp ved lav belastning.

Har kun en kabinettvifte, og mistenker litt uheldig påføring av kjølepasta, så tviler på at jeg har det optimalt her.

Har ikke sjekket temp ved hardere belastning.

Gir ikke mye lyd fra seg heller.

Lenke til kommentar
Har denne på en 9850BE @ 2,8Ghz for øyeblikket, ligger jevnt over 10 grader over romtemp ved lav belastning.

Har kun en kabinettvifte, og mistenker litt uheldig påføring av kjølepasta, så tviler på at jeg har det optimalt her.

10 grader=målefeil!! ;)

Lenke til kommentar

Har du god luftflyt i kabinettet? Hvis ikke, rydd opp og strips kabler og monter gjerne en/noen vifter i kabinettet. Du kan også kjøpe deg en god kjølepasta (hvis du ikke allerede har det) noe som vil få ned tempraturen en god del.

10 grader=målefeil!! ;)

10 grader over romtemp skrev han. Dvs at den prosessoren holder 32 grader hvis det er 22 grader i rommet. Ikke usannsynlig med andre ord ;) .

Lenke til kommentar
Har du god luftflyt i kabinettet? Hvis ikke, rydd opp og strips kabler og monter gjerne en/noen vifter i kabinettet. Du kan også kjøpe deg en god kjølepasta (hvis du ikke allerede har det) noe som vil få ned tempraturen en god del.

10 grader=målefeil!! ;)

10 grader over romtemp skrev han. Dvs at den prosessoren holder 32 grader hvis det er 22 grader i rommet. Ikke usannsynlig med andre ord ;) .

aha, over romtemp ja. Den der misforsto jeg.

Sry, det er fult mulig det.

Lenke til kommentar

10 grader=målefeil!! ;)

har ett Coolermaster centurion. det har 2 vifter :p så det er ikke noe problem.

broren min kjøpte denne til sin core 2:

http://www.datakjeden.no/PartDetail.aspx?q=p:1890544;c:36231

http://resources.vr-zone.com/Crimson/cm212/8.jpg

den fikk tempraturen en del. Men det er ikke sikkert at jeg kjøper ny kjøler i det hele tatt.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Noen som har montert en Thermalright HR-03 på et HD4870-kort og vet hvor langt over kortet kjøleren stikker? Med andre ord, hvor høyt går den påmontert? Jeg har et litt trangt kabinett og et alt for bråkete HD4870-kort. Jeg har kun plass til en kjøler som tar 1 ekstra PCI-plass eventuelt en kjøler som kan monteres på baksiden av kortet slik som HR-03.

Har folk tips til andre stillegående kjølere som passer inn på 1 PCI-plass mottas disse også med takk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...