Ajaco Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 (endret) Hei. Nå for ikke så lenge siden, fikk vi noen PC'er av skolen, og betaler 800kr i per skoleår for disse PC'ne. Men vi har ikke admin rettigheter, for å ungå at vi skaffer ulovelige programmer osv. Men slik det er nå, har ikke jeg rettigheter til NOE. Da jeg fikk PC'n skulle jeg rename et ikon på skrivebordet, men dette måtte jeg ha Admin rettigheter for, jeg skulle laste ned MSN messenger live (noe de IT ansvarlige sa var lov), men det måtte jeg ha admin rights for det også. Så jeg spurte om det var lov til å ha en ekstern harddisk, til å installere programmer av egen interesse på, det var lov. Men ossen skal jeg få til det, hvis jeg uansett må ha spor av programmene på PC'n, og jeg må ha admin passord for ALT jeg gjør, nesten så jeg blir ovveraska over at jeg ikke trenger admin passord for å åpne Wordpad. Noen måte å fjerne dette på? Det er utrolig irriterende, og slitsomt, å ikke kunne gjør som jeg vil med en PC jeg har betalt for. JEg kommer ikke til å laste ned piratkopierte programmer heller, det kan jeg gjøre på den stationære hjemme. Hvis noen lurer, så er det en Dell Latitude | D531 vi har fått, hvis det hjelper. Også har vi fått med en sånn reboot CD, noe man kan gjøre derfra, eller er alle passord web-basert? Beklager hvis dette er en feilpost, da er det bare å flytte den. EDIT: Det er vista btw, ikke XP. Endret 4. september 2008 av Ajaco Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 les dette: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=821194 Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 4. september 2008 Forfatter Del Skrevet 4. september 2008 Ah, er det mulig, jeg så bare en øverste sticien. Vel beklager så mye. Men faktisk, står det ikke noe om det, i kontrakten jeg skrev under på Bare å lukke tråden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå