Typhoeus Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Jobber på sykkelverksted, og ser alt for mange ganger for dårlige sykler. SLF (Syklistenes Landsforening) har fått flere forespørsler om å innføre noe slags kontrollering. Enkelte sykler skulle vært forbudt, en bil som ikke holder respektabel sikkerhetsmessig stand, er det ikke lov til å selge som en ny bil. Men sykler derimot, der selger butikkene farlige sykler. Kommer personer på 90 + kg inn på verkstedet, som har kjøpt ny sykkel, men føler det er noe galt med dem. Som oftest har de kjøpt en sykkel på G-sport eller lignende. Viser seg ofte at syklene de har blitt anbefalt er barnesykler som har en maxvekt på 60 kg. Som sagt så har SLF fått flere forespørsler om dette temaet, men det de svarer er at " da får ikke butikkene solgt syklene sine". SLF skal være en forening som holder med forbrukere , men de bryr seg mer om selgerene. Det jeg egentlig lurer på er , hvordan syntes sykelistene her på siden at det skal være? Skal SLF ta seg mer av selgere enn forbrukere? Min mening er at butikker må ta mer hensyn om hva slags sykkel personen trenger. Og mer opplæring av ansatte så de faktisk vet litt om hva de snakker om, ikke bare priser og salgsteknikker. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Vis du går til en sykkel butikk og skal kjøpe en sykkel burde jo de i butikken skaffe deg en sykkel som passer deg. Den skal jo være riktig høyde i forhold til personen, vekt og alt. Vis ikke så får jo ikke kundene den servicen de burde få. Mvh donnieakalefty Lenke til kommentar
Typhoeus Skrevet 4. september 2008 Forfatter Del Skrevet 4. september 2008 Nemlig... Det er det som er så dårlig idag, man får virkelig ikke det man trenger. Noen ideèr på hvordan man kan få SLF til å forstå at dette er et problem? Lenke til kommentar
pertm Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Jeg har selv nettopp kjøpt meg sykkel. Er sykkel jeg kjøpte stor nok, vel jeg skulle gjerne ha kjøpt en med større ramme, men det hadde de ikke og så vidt jeg vet lager ikke produsentene til butikkene det heller. Jeg er 196cm og ramma var på 23". Er sykkelen solid nok for meg, det er jeg usikker på. Jeg er ganske tung med over 140kg med sekk og klær når jeg sykkler. Etter 3 ukers sykkling var 4 eiker på bakhjulet knekt. Det blir spennende å se hvordan det går nå etterhvert. Jeg mistenker at det nok er deler på den som kanskje ikke tåler meg så godt som de skulle ønske. Denne sykkelen var kjøpt på en av de 2-3 beste sykkelbutikkene i Trondheim, så det burde ikke være noe problem. Lenke til kommentar
feet Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Problemet ligger jo hos både forbruker og selger. De aller fleste tar sykkelen for gitt, og tror de får en god sykkel til en billig penge. Man får hva man betaler for. Men jeg er også helt klart enig i at utsalgssted burde ta ansvar for at de selger sikre sykler. Nå vil jeg ikke påstå at min erfaring med norske forhold er på topp, da jeg er under opplæring i Danmark. Men jeg kan tenke meg at det er ganske likt. Danmark har jo et helt klart større marked for sykler, på godt og vondt. Supermarkedsykler er ikke et sjeldent syn, desverre. Angående opplæring, så er det etter hva jeg vet, opp til hver enkelt bedrift. Og det finnes heller ikke et skolealternativ i Norge lengere som sikrer dette behovet, derav min besluttning for å få fagbrev i Danmark. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå