Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Velge trådløs leverandør

Anbefalte innlegg

Hei mamma'n min har fått tilbud av jobben om bredbånd til 4500 i året! Nå sitter vi med Telenor 2MB inn og 0.35 opp og kan ikke vente til å få noe bedre.

Spørsmålet er Hva er det vi burde velge? Hørt mye bra om nextgentel. Så har vi sett litt på Get som har 12500 og 1500. Men de har jeg ikke hørt så mye bra om.

Noen forslag? Max: 5 lapper i året

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1500 får du nå, men det kommer teknologi (EuroDocsis 3) som teoretisk kan gi nesten 500 / 120 Mbit i løpet av vinteren. Hvilke hastigheter og priser man ender opp med vet jeg ikke.

Selv om du bor midt i Drammen så kan det være kilometervis med kabel til nærmeste sentral.

Du finner forøvrig lengden om du klikker deg inn på nettverkslinken min.

Lenke til kommentar
Så vi burde gå for get? Leste om en som bare gikk i butikken kjøpte modemet installerte så var han oppe og gikk. Så enkelt?

Jeg har internett via TV-kabel selv og er fornøyd med hastigheten. Noen flere brudd enn ADSL er det, men det er ikke så veldig ofte.

For min del så sparer jeg ca 200 pr måned på internett via TV kontra ADSL med samme hastighet, så jeg er ikke i tvil om at det er bedre.

Man kan jo også kutte fasttelefonen og heller bruke iptelefoni. Dermed så sparer man ca 150 pr måned hvis man f.eks velger televoip.no som ikke har månedsavgift.

Du får bare ringe GET og spørre hvor lang leveringstid de har.

Min ISP (NEAS) må bare registrere macadressen til modemet og ønsket hastighet så er man på lufta. Hastighetsendringer tar som regel under 1 time, så det er et veldig fleksibelt system.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...