Gå til innhold

Synspunkt på oppsett til PC. Rundt 12.000

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha meg en ny PC, og har sett litt rundt og kommet fram til et oppsett. Prisen skal være på rundt 12.000, men jeg kan strekke meg litt lenger hvis det trengs.

Oppsettet

Hva slags RAM burde velge?

Hvilken netbutikk bør kjøpe fra? Siden netshop som jeg egentlig hadde tenkt til å kjøpe fra ikke har Gigabytes sitt hovedkort.

Og hvordan ser oppsettet ut?

Setter stor pris på svar :)

Endret av Sigurd-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg antar at du ikke er særlig erfaren innen PC-bygging og overklokking. Det siste er viktig dersom du velger Biostar sitt hovedkort. Det er ikke brukervennlig, men oppnår fantastiske resultater for de som virkelig kan sette seg inn i det. Som et alternativ anbefaler jeg Gigabyte GA-X48-DS4 på det varmeste. Fantastisk stabilitet og en framtredende overklokker.

Jeg synes ikke det er verdt å kjøpe verken Intel E8600 eller Q9500. Du får mye mer for pengene hvis du velger Intel E8500. Mushkin er et bra merke for RAM, men brikkene er utilgjengelig de fleste steder. Jeg foreslår heller at du tar en kikk på OCZ Platinum. Litt dyrere, men du kan spare mye på fraktkostnadene ved å velge kun en eller to nettbutikker.

Man bør spare der man kan spare. Dette er ihvertfall viktig når det ikke er noen merkbar forskjell mellom produkter. Et eksempel er CD/DVD-drevet du har valgt. Samsung SH-S224F gir deg det samme for bittelitt mindre (den er svart, ikke hvit). Det samme gjelder for Asus Radeon HD 4870X2. Til sist må jeg be deg om å skifte fra Zalman sin CPU-kjøler til et billigere, bedre og stillere alternativ; Coolermaster Hyper 212.

Ellers ser alt bra ut. Både kabinett og strømforsyning er av ypperste klasse.

Lenke til kommentar

Takk for svar.

Jeg har sett på de komponentene du foreslo, og kommer nok til å gå for en del av dem. Er ikke helt sikker på prosessoren, skal sjekke litt mer.

Angående RAM'en, burde jeg gå for OCZ uansett om butikken jeg bestiller fra har Mushkin, eller bør jeg gå for en av de jeg allerede har satt opp? Hvis jeg bør gå for Mushkin, hvilken av de burde jeg velge?

Lenke til kommentar

Jeg har nå kommet fram til et nytt oppsett.

Men jeg er litt usikker på RAM'en, siden de fleste butikker er utsolgt for RAM'en jeg har valgt.

Hva slags RAM burde velge?

Hvilken netbutikk bør kjøpe fra? Siden netshop som jeg egentlig hadde tenkt til å kjøpe fra ikke har Gigabytes sitt hovedkort.

Og hvordan ser oppsettet ut?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...