Raytee Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 (endret) Hei, det har seg slik at jeg kjøpte PC med Amentio for en liten stund siden. Så ble hovedkortet ødelagt og den plastikk beskytteren greide jeg ikke og feste på socketen så jeg sendte mail og spurte om det var greit og sende med CPU'en på, men det tok en stund før jeg fikk tilbake så jeg hadde alerede sendt med CPU på når jeg fikk mail om at det ikke var greit.. Og nå har jeg fått nytt hovedkort men de sier at jeg må se CPUen som tapt.. Ikke noen lov som sier at de må gi meg ny eller noe? Jeg har ikke penger til ny CPU =( Edit: Veldig usikker på hvor jeg skal poste denne.. Endret 4. september 2008 av Raytee Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Selvfølgelig har du krav på å få tilbake det du sendte inn. Vil tippe at siden Amentio ikke har eget lager så går all slik reklamasjon til leverandør, og at leverandøren ikke gidder styre med dette for Amentio - eller at Amentio gidder å styre med det. Det er i så fall sløvt, og jeg ville ha tatt det videre til Forbrukerrådet.. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Bare om Amentio faktisk har sagt "Send den inn, vi er klar over det." De fleste webshop'er og verksteder jeg har hatt med å gjøre har hatt klare formaninger om hva som skal sendes inn. Noen krever PSU/lader til enheter, andre krever KUN enheten, og frasier seg ansvaret for alt annet som sendes inn, slik som blant annet systec, zodiac og Compare. Compare og Zodiac hadde lenge ganske lik tekst på serviceskjemaene sine: "Ved service skal kun servicebart produkt innsendes. Relevant utstyr sendes inn ved avtale. Verkstedet tar intet ansvar ved for mye innsendt utstyr" Lenke til kommentar
Raytee Skrevet 5. september 2008 Forfatter Del Skrevet 5. september 2008 Har ordnett seg nå, de fant og sendte tilbake CPUen. Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Har ordnett seg nå, de fant og sendte tilbake CPUen. det var jo bra hadde blitt for dumt om de ikke gjorde det.. hva skulle de gjort? kastet den?(da hadde sikkert noen tatt den med seg hjem i stedet) Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Bare om Amentio faktisk har sagt "Send den inn, vi er klar over det." De fleste webshop'er og verksteder jeg har hatt med å gjøre har hatt klare formaninger om hva som skal sendes inn. Noen krever PSU/lader til enheter, andre krever KUN enheten, og frasier seg ansvaret for alt annet som sendes inn, slik som blant annet systec, zodiac og Compare. Compare og Zodiac hadde lenge ganske lik tekst på serviceskjemaene sine: "Ved service skal kun servicebart produkt innsendes. Relevant utstyr sendes inn ved avtale. Verkstedet tar intet ansvar ved for mye innsendt utstyr" Spørsmålet er vel da om kunden ble opplyst om dette da han sendte varen inn.. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Yupp. Men det er uansett avsenders ansvar å kun sende inn det han skal Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Jo, men siden alle kan gjøre feil så er det tjenesteyters ansvar å informere om eventuell ansvarsfraskrivelse og plikter. På en annen side så hadde det nok blitt vanskelig for kjøper å bevise at han sendte med CPUen dersom han måtte fremlegge bevis for at den ble sendt inn.. Selger kunne jo bare ha sagt "I see nothing.. me no see". Hehe. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Spørsmålet er vel da om kunden ble opplyst om dette da han sendte varen inn.. I dette tilfellet valgte kunden å sende inn før han fikk svar på hva Amentio faktisk ville ha. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå