Gå til innhold

Amentio ''stjal'' CPU'en min. Noen lov så sier at jeg må få det tilbake elns?


Raytee

Anbefalte innlegg

Hei, det har seg slik at jeg kjøpte PC med Amentio for en liten stund siden. Så ble hovedkortet ødelagt og den plastikk beskytteren greide jeg ikke og feste på socketen så jeg sendte mail og spurte om det var greit og sende med CPU'en på, men det tok en stund før jeg fikk tilbake så jeg hadde alerede sendt med CPU på når jeg fikk mail om at det ikke var greit.. Og nå har jeg fått nytt hovedkort men de sier at jeg må se CPUen som tapt.. Ikke noen lov som sier at de må gi meg ny eller noe? Jeg har ikke penger til ny CPU =(

 

Edit: Veldig usikker på hvor jeg skal poste denne..

Endret av Raytee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvfølgelig har du krav på å få tilbake det du sendte inn. Vil tippe at siden Amentio ikke har eget lager så går all slik reklamasjon til leverandør, og at leverandøren ikke gidder styre med dette for Amentio - eller at Amentio gidder å styre med det. Det er i så fall sløvt, og jeg ville ha tatt det videre til Forbrukerrådet..

Lenke til kommentar

Bare om Amentio faktisk har sagt "Send den inn, vi er klar over det."

 

De fleste webshop'er og verksteder jeg har hatt med å gjøre har hatt klare formaninger om hva som skal sendes inn. Noen krever PSU/lader til enheter, andre krever KUN enheten, og frasier seg ansvaret for alt annet som sendes inn, slik som blant annet systec, zodiac og Compare.

 

Compare og Zodiac hadde lenge ganske lik tekst på serviceskjemaene sine: "Ved service skal kun servicebart produkt innsendes. Relevant utstyr sendes inn ved avtale. Verkstedet tar intet ansvar ved for mye innsendt utstyr"

Lenke til kommentar
Bare om Amentio faktisk har sagt "Send den inn, vi er klar over det."

 

De fleste webshop'er og verksteder jeg har hatt med å gjøre har hatt klare formaninger om hva som skal sendes inn. Noen krever PSU/lader til enheter, andre krever KUN enheten, og frasier seg ansvaret for alt annet som sendes inn, slik som blant annet systec, zodiac og Compare.

 

Compare og Zodiac hadde lenge ganske lik tekst på serviceskjemaene sine: "Ved service skal kun servicebart produkt innsendes. Relevant utstyr sendes inn ved avtale. Verkstedet tar intet ansvar ved for mye innsendt utstyr"

Spørsmålet er vel da om kunden ble opplyst om dette da han sendte varen inn..

Lenke til kommentar

Jo, men siden alle kan gjøre feil så er det tjenesteyters ansvar å informere om eventuell ansvarsfraskrivelse og plikter. På en annen side så hadde det nok blitt vanskelig for kjøper å bevise at han sendte med CPUen dersom han måtte fremlegge bevis for at den ble sendt inn..

 

Selger kunne jo bare ha sagt "I see nothing.. me no see". Hehe. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...