Gå til innhold

SoundBlaster Live

Anbefalte innlegg

Har en vanlig SB Live, og jeg har lyst på øretelefon utgang i fronten på PCen, er det noe ferdig greier jeg kan kjøpe?

Eller noe jeg jeg kan gjøre?

Til HK mitt kan jeg kjøpe utgang som jeg setter foran med utganger til lyd, men er ikke de til det integrerte lydkortet eller gjelder det også mitt SB Live?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kjøp en forlengerkabel for minijack, strekk en kabel tvers over inni maskinen og lim den fast i fronten, den andre enden stikker du inn i sblive kortet

En grei løsning men,

Har tenkt å bruke utgangen bak til Tven, og PCen, men å dele utgangen i 3 blir masse rot.

Lenke til kommentar

Jeg har SB Live lydkort. Der fulgte det med en boks som er tilkoblet lydkortet inne i maskinen. Det settes i en av 5,25" slottene i fronten på kabinettet. Der har du minijack utgang med volumkontroll, mic inngang, infrarød føler for fjernkontroll (som også fulgte med), AUX inn, SPDIF inn og ut, digital inn og ut samt MIDI. Den heter "Creative LiveDrive IR" og jeg synes det bør være mulig å få kjøpt noe sånt løst også. Sjekk Creatives hjemmeside.

Veldig kjekk sak :-)

Lenke til kommentar
Jeg har SB Live lydkort. Der fulgte det med en boks som er tilkoblet lydkortet inne i maskinen. Det settes i en av 5,25" slottene i fronten på kabinettet. Der har du minijack utgang med volumkontroll, mic inngang, infrarød føler for fjernkontroll (som også fulgte med), AUX inn, SPDIF inn og ut, digital inn og ut samt MIDI. Den heter "Creative LiveDrive IR" og jeg synes det bør være mulig å få kjøpt noe sånt løst også. Sjekk Creatives hjemmeside.

Hadde vært perfekt å ha!

Du kjøpte sikkert en dyrere versjon enn den jeg har, kjøpte mitt brukt for en hundrings:-)

Lenke til kommentar

Hadde vært perfekt å hadet!

Du kjøpte sikkert en dyrere versjon enn den jeg har, kjøpte mitt brukt for en hundrings:-)

Kjøpte den når SB Live var ganske nytt, og den kostet en god del ja. Men det var det verdt. Fulgte med LiveDrive, mikrofon, fjernkontroll og masse faktisk bra software.

Sjekk om du finner samme pakke brukt. Får den sikkert billig på QXL eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Fant "Live! Drive IR" på Creative.com siden, er det den du har?

Tror jeg bestiller den, men kan du bruke foran og bak samtidig?

Står at den er til SB live så den burde virke.

That's the one tror jeg. Ser helt lik ut ivertfall. Jeg kan bruke utgangen både foran og bak samtidig. Men utgangen bak er ødelagt, for jeg hører lyd bare i den ene høyttaleren når jeg bruker den. Men du kan f.eks ha en kabel bak til TV'n for når du skal se film, og en kabel i front som er koblet til datahøyttalerne.

Jeg vet ikke hvordan jeg klarte meg uten før :-)

Lenke til kommentar
Fant "Live! Drive IR" på Creative.com siden, er det den du har?

Tror jeg bestiller den, men kan du bruke foran og bak samtidig?

Står at den er til SB live så den burde virke.

That's the one tror jeg. Ser helt lik ut ivertfall. Jeg kan bruke utgangen både foran og bak samtidig. Men utgangen bak er ødelagt, for jeg hører lyd bare i den ene høyttaleren når jeg bruker den. Men du kan f.eks ha en kabel bak til TV'n for når du skal se film, og en kabel i front som er koblet til datahøyttalerne.

Jeg vet ikke hvordan jeg klarte meg uten før :-)

;å ha, fant ingen på QXL med den, satt den opp på OCshott.no!

Kan sette den opp på bruktmarked også,

Ingen som vil selge?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...