Rsp Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Hei. Trenger en bærbar pc på jobb, som skal ha RS-232 utgang. Skal brukest til kalibrering av flow-målere, sms varslingssentral og på noen frekvensomformere. Finnest det noen slike bærbare på markedet i dag? Har pr. dags dato en Acer TravelMate 5720G, og der har jeg fått kjøpt inn en usb-to-serial converter, men det fungerer ikke opptimal. Har søkt litt etter slike tråder her, men jeg fant noen gamle tråder, der det var annbefalt og kjøpe converter. Lenke til kommentar
belenix Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Det finnes jo både PCMCIA og ExpressCard med serial port. http://www.quatech.com/products/expresscards.php Lenke til kommentar
Rsp Skrevet 4. september 2008 Forfatter Del Skrevet 4. september 2008 Det finnes jo både PCMCIA og ExpressCard med serial port. http://www.quatech.com/products/expresscards.php Men hvor mye bedre er dette en den converteren jeg har i dag??? Har ikke alt for god greie på dette jeg. Lenke til kommentar
belenix Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 PCMCIA er jo akkurat som en vanlig COM port og vil tro det er det samme med ExpressCard, sitat: "Quatech RS-232 and RS-422/485 asynchronous serial PCMCIA cards are an ideal solution for adding additional ports to a wide variety of portable systems. Because they share electronic fundamentals with native bus architectures such as PCI and ISA, they function exactly like standard COM ports and can be addressed as such by most application software." Ta kontakt med firmaet, forklar hva du skal bruke det til, så får du vel et svar/løsning på ditt problem. Lenke til kommentar
Rsp Skrevet 4. september 2008 Forfatter Del Skrevet 4. september 2008 PCMCIA er jo akkurat som en vanlig COM port og vil tro det er det samme med ExpressCard, sitat: "Quatech RS-232 and RS-422/485 asynchronous serial PCMCIA cards are an ideal solution for adding additional ports to a wide variety of portable systems. Because they share electronic fundamentals with native bus architectures such as PCI and ISA, they function exactly like standard COM ports and can be addressed as such by most application software." Ta kontakt med firmaet, forklar hva du skal bruke det til, så får du vel et svar/løsning på ditt problem. Takk skal du ha Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 dell latitude har serial Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 acer tm 6492 mener jeg skal ha rs232 eller var det 6592? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå