koreeos Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 (endret) Jeg lurer på hva som er forskjellen på de forskjellige merkene. Dvs Asus, MSI, Gigabyte osv. Brikkesettene er jo noenlunde de samme på alle kort, så hva er da forskjellen. Hvilket merke er det beste, og hvilket er det verste? Eller går det ikke an å sammenligne slik? Tenker i hovedsak å kjøpe et Asus kort, vet ikke hvorfor men virker som at de er bedre. Hvis noen også i tillegg kan anbefale meg om jeg skal kjøpe P45 eller P43 brikkesett så hadde det vært fint, tingen er at eg ikke har så mye penger til overs til et HK. Vil gjerne ha ett til 500 som har samme funksjon og ytelse som ett til 7-800. Noen som kan gi meg et klokt råd? Endret 4. september 2008 av koreeos Lenke til kommentar
koreeos Skrevet 5. september 2008 Forfatter Del Skrevet 5. september 2008 Ingen som har noe fornuftig å si? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Prøv med et Gigabyte hovedkort. Asus er generelt sett dyrere for samme hovedkort i samme segment i forhold til Gigabyte. Asus har både "dårlige" og "bra" og "supre" hovedkort . Med dårlige menes kort med bios bugs/dårlig bios og lav prioritet mtp oppdateringer . MSI varierer også veldig mye utfra produktet du velger , er det et "value" (billig kort) lider de ofte av samme som hos Asus , nemlig enkelte kort har dårlige/uferdige BIOSer og med lav prioritet mhht oppdateringer. Når det gjelder det fysiske (bygningsmessige) på hovedkortene fra de tre ulike produsentene er det ofte liten forskjell på de (om man sammenlikner innen samme segment og brikkesett). Forskjeller kan være slik som "crash free BIOS" , "Dual BIOS" og andre innebygde sotware/firmware utilities. Mrk! Dette er min personlige mening og basert på personlige erfaringer. Lenke til kommentar
koreeos Skrevet 5. september 2008 Forfatter Del Skrevet 5. september 2008 Takker for innspill! Hvordan vil du vurdere disse to opp mot hverandre? MSI Gigabyte Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Ville valgt Gigabyte modellen. Kjekt også med Gigabyte kortet er : Xpress Recovery2 (lage/ta image og restore av disk/partisjon(er) innebygget) DualBIOS Om du lurer på utsagnet : (Note) This motherboard is designed with VRD11.1 power phase, and cannot be compatible with VRD10 designed CPU. "Optimized for the 45nm generation of CPU's the EP45-DQ6 will accept any current Intel 775 LGA CPU adhering to the VRD11.1 power phase specification, and cannot be compatible with VRD10 designed CPU's, it'll accept any CPU with that standard from 800 Mhz to 1600 Mhz FSB making it extremely flexible in CPU choice and upgrade path." ( http://www.bjorn3d.com/read.php?cID=1312&pageID=5127 ) Virker som P45 NEO-F ikke har vært uproblematisk (som nevnt i tidligere post mtp MSI sine value/budsjett kort). Les: http://forum.msi.com.tw/index.php?topic=118559.0 Lenke til kommentar
koreeos Skrevet 5. september 2008 Forfatter Del Skrevet 5. september 2008 Ser ut som eg vil velge Gigabyte sitt ja, det eneste eg har å utsette på det er prisen. Må vel ut med såpass for å få et dugelig HK... Er det verdt å spare noen kroner på å velge et P35 HK, eller er ytelsen på et P45 brett så mye bedre? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Jeg ville valgt P45 pga Pci-Express revisjon 2.0 støtte. P35 har revisjon 1.1 (halve båndbredden av v 2.0). 795 kroner for et dugandes hovedkort er ikke dyrt syns jeg. Asus sitt motstykke til det Gigabyte kortet koster 882,- http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:...56;c:36123;gr:0 Lenke til kommentar
koreeos Skrevet 5. september 2008 Forfatter Del Skrevet 5. september 2008 Sant det, prøver bare å knipe inn noen kroner.. HK er vel gjerne ikke det beste å gjøre det på. Takker for hjelpen! Lenke til kommentar
007CD Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Mot de andre hovedkortene i entusiast serien kommer MSI ALLTID til kort, ta en titt på deres P45 forsøk i en test her på HW.no så ser du at historien har gjentatt seg igjen. MSI klarer bare ikke å mekke sammen en skikkelig BIOS, ASUS derimot har derimot en del bedre men som noen sa om dem her på forumet for en stund siden: "Mye glitter men lite stas" noe som vil si at de ikke alltid leverer det du kunne ønske, i allefall ikke til en billig pris. Overklokkingsmessig er ASUS også en svært varierende i resultatene, men de er ikke på topp, for tiden er det vell Foxconn og Biostar som har vært favorittene der grunnet mengden med BIOS innstillinger. Gigabyte er ett greit valg i allefall, skal kunne være sånn noenlunde safet når det gjelder BIOS flashing om det skremmer deg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå