Myagos Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 (endret) Dette er et lite tankeeksperiment jeg har grublet over den siste uken. I det siste århundre har kristendommen mistet masse innflytelse i Norge, ettersom vi har blitt mer sekulære, mens moderne vitenskap har fått veldig mange til å åpne øynene for galskapen. Jeg vil si at vår generasjon er en av de første som virkelig prøver å få fjernet kristendommen vekk fra det offentlige, noe jeg er sikker våre barnebarn vil sette stor pris på i fremtiden. Mange ting tyder på at kristendommen nærmer seg slutten som en seriøs religion i noen deler av Europa, men utrolig nok har religionen alltid klart å moderere seg når samfunnet har forandret seg. Så hvordan tror dere kristendommen vil evolvere seg de neste 50-100 årene? Vil den moderere seg, forbli som nå, eller forsvinne vekk til det private, som Jehovas Vitner er idag? Kom med deres tanker! Endret 4. september 2008 av Myagos Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Ikke oppfyllt krav for posting i rfl. Denne tråden stenges ganske enkelt fordi den ikke oppfyller kravene for posting i denne kategorien, samt de føringer som man har i denne kategorien. Vi ber derfor om at folk som poster her:1. Vurderer om emnet har almen interesse, og om et innlegg her kan føre til debatt og opplysning. 2. Sjekker om det allerede finnes en aktiv tråd om emnet. 3. Tenker over formålet med posten, det vil si hva hun/han ønsker å diskutere eller spørre om og setter premissene for dette i det første innlegget. Ber alle om å lese litt mer her og her. MVH KVTL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg